تولید ۳۰ هزار ماسک به همت کانون‌های مساجد شهرستان آذرشهر 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پايگاه‌هاي مردمی در محلات و روستاها می‌توانند سنگرهای مستحکمی برای مقابله با بحران‌ها باشند. 

«عباسعلی زارع سرشت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان موقعیت حساس جغرافیایی شهرستان آذرشهر اظهار داشت: متاسفانه بعد از انتشار خبر شیوع ویروس کورنا در کشور، خیلی زود شاهد ورود آن و ابتلا افراد به این بیماری بودیم تا جایی که مسوولان شهرستان مجبور به اعلام وضعیت قرمز شدند؛ اما با همدلی و همکاری شبانه‌روزی مردم و نظام سلامت؛ امروز با کاهش جدی آمار مرگ و میر بر اثر کورنا مواجهیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر با اشاره به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: از اولین روزهای شیوع این بیماری، بیش از ۲۰۰ نفر از فعالین کانون‌های مساجد شهرستان در قالب گروه‌هاي جهادی همپای برادران بسیجی و هلال احمر با برنامه‌هايي مثل ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی - تولید ماسک - غربال‌گری - ایستگاه‌های بازرسی و تست افراد مشکوک در جاده‌ها و نظایر آن به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم عزیزمان بوده اند.

 

وی با اشاره به محدود بودن امکانات دولتی و اثرات تحریم‌های ناجوانمردانهء آمریکا در سخت‌تر شدن شرایط کشور، گفت: مانند دوران دفاع مقدس مردم ما و بخصوص بچه‌های مسجدی، نظام و انقلابشان را هرگز تنها نخواهند گذارد و در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیار خوش درخشیدند و به عنوان نمونه می‌توان به تولید حدود ۳۰ هزار ماسک قابل شستشو در آذرشهر اشاره کرد که با این اقدام یکی از مشکلات اساسی نظامت سلامت در این شهرستان تا حد زیادی بر طرف شد.

 

زارع سرشت با تشکر از همکاری صمیمانه مردم با نظام سلامت، اضافه کرد: مردم عزیزمان چه با پویش در خانه بمانیم و قطع زنجیره انتقال و چه با کمک‌های مالی به حرکتهای جهادی گام بزرگی در مبارزه با کورنا برداشتند؛ چنانچه در شهرستان آذرشهر بنابه گزارشات واصله، حدودا تمام هزینه‌های کانون‌های مساجد در مقابله با کورنا اعم از تولید ماسک و ضدعفونی و... توسط خیرین و کمکهای مردمی تامین شده و هیچ بار مالی برای دولت نداشته است.

 

او در پایان مصاحبه با اجر نهادن به اقدامات تمامی ارگان های مسوول در مبارزه با کورنا، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه ویژه و دستگیری از اقشار آسیب در شرایط کنونی، هزینهء مراسمات مذهبی چون اعیاد شعبانیه به صورت مسنجم و هماهنگ توسط کانون‌های مساجد شهرستان، صرف تهیه بسته‌های معیشتی رمضان شده است که در چند روز آینده تا شروع ماه مبارک به درب منازل نیازمندان ارسال می‌شود.

کد خبر 919477

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha