کاهش شعب سیار در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

مهدوی از کاهش شعب سیار در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد و گفت: برای کل حوزه انتخابیه یک هزار و ۲ شعبه اختصاص یافته که ۸۰۰ مورد در تبریز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بهروز مهدوی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح اقدامات صورت گرفته در آستانه انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو پرداخت و اظهار داشت: برای کل حوزه انتخابیه یک هزار و ۲ شعبه اختصاص یافته که ۸۰۰ مورد در تبریز بوده و یک شعبه فرعی نیز برای ارامنه اختصاص دارد.

فرماندار تبریز ادامه داد: بخش مرکزی تبریز در سردرود و باسمنج ۷۷ شعبه، خسروشاه ۳۹ شعبه، تبریز ۶۸۳ شعبه است، به‌طوریکه ۶۷۷ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو داریم، البته دوره قبل ۲۰ شعبه سیار داشتیم که این دوره کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ شعبه بعد از ۴۰ سال از گذشت انقلاب در تبریز افزایش یافته است، زیرا با بررسی سه دوره انتخابات به این نتیجه رسیدیم که علت تراکم زیاد شعبات منجر به طولانی شدن شمارش آرا می‌شد.

مهدوی ادامه داد: در شعبه فرعی اسکو ۱۱۷ شعبه و آذرشهر ۸۴ شعبه وجود دارد، افزون بر این در شهر آذرشهر ۱۹ صندوق ثابت، ۲ سیار و در  بخش مرکزی و روستاها، ۲۵ ثابت و پنج سیار و در شهرستان ممقان ۱۰ ثابت و یک سیار و در گوگان ۲۱ ثابت و یک سیار وجود دارد.

فرماندار تبریز گفت: واجدین شرایط در حوزه انتخابیه تبریز یک‌میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۰ نفر است که به‌عبارت دیگر  ۷۰ درصد جمعیت شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با بیان این‌که  ۳۳۸ نفر در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو کاندید نمایندگی مجلس بودند، گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر تائید شده، ۵۰ نفر انصراف دادند که نشان‌دهنده این است که  ۴۴ درصد تائید شده و ۴۶ درصد رد و انصراف داده‌اند.

وی تصریح کرد:  ۱۳۸ نفر نامزد در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز در لیست نهایی هستند که ما برای آنها نشست توجیهی گذاشته و مصادیق مجاز تبلیغات را توضیح دادیم.  

مهدوی خاطرنشان کرد: طبق قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی، هر نامزد باید شماره حساب برای خود باز کرده و مسوول مالی برای خود انتخاب کند که ما نیز این اطلاعات را به وزارت کشور داده تا باید تمام دخل و خرج تبلیغات خود را باید از آن طریق انجام دهد.

کد خبر 893485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha