وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، خیانت بزرگ رژیم پهلوی بود

آل‌هاشم گفت: راه برون رفت از مشکلات عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید داخلی و رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با بیان این‌که برای عبور از بحران ها و مشکلات اقتصادی باید خودباور و خوداتکا باشیم، اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همت و استعدادهای متخصصان داخلی در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی به کار گرفته شده است تا تولید ملی رونق یابد.

امام جمعه تبریز وابستگی به درآمدهای نفتی را خیانتی بزرگ از سوی رژیم پهلوی دانست و گفت: بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه برون رفت از مشکلات را در عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی تبیین فرموده اند ، بایدتولید داخلی رونقی روز افزون داشته باشد تا وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

وی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را مصرف تولید داخلی دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنک مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از اسراف در جامعه از دیگر الزامات تحقق این راهبرد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که برای تحقق راهبرد مقاوم سازی اقتصاد باید بانک ها وارد میدان شوند، گفت: ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و کارآفرینان راه برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در شرایط کنونی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که در اقتصاد مقاومتی دولت نباید دست اندرکار امور اقتصادی باشد، از شیوه واگذاری کارخانه های دولتی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی انتقاد کرد و گفت: تنها دارا بودن منابع مالی بیشتر نباید ملاک واگذاری مجموعه های اقتصادی به افراد باشد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز برای تولید و صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با بکارگیری امکانات فنی و مهندسی و ایجاد اشتغال در سطح استان از اولویت های این مجموعه باید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اینکه توجه به نیروی انسانی فداکار، متدین و پرتلاش و جوان یکی از اصلی ترین اولویت ها است، افزود: تا نیروی انسانی با انگیزه و قوی وجود نداشته باشد تلاش ها برای رسیدن اهداف ترسیم شده موفق نخواهد شد.

کد خبر 893509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha