هیچ یک از فوت‌شدگان ناشی از کرونا بدون غسل و تکفین دفن نمی‌شود

حجت‌الاسلام رستگار با بیان اینکه بیش از ۵۰ روحانی وظیفه خطیر غسل و تکفین متوفیان کرونایی را برعهده گرفته‌اند گفت: هیچ فوت‌شده ناشی از ویروس کرونا بدون غسل و تکفیل دفن نمی‌شود.

«حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص اقدامات قرارگاه معنوی سلامت طلاب خوزستان اظهار کرد: تاریخ روحانیت در انقلاب اسلامی همواره حکایت از پیش‌قدمی‌ها در صحنه‌های مختلف بوده و با نگاهی به تاریخ مشاهده می‌کنیم که بیشتر زندانیان سازمان مخوف ساواک در بحبوحه انقلاب اسلامی را طلاب و روحانیون تشکیل می‌دادند.

 

فرمانده قرارگاه معنوی سلامت طلاب خوزستان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در هشت سال دفاع‌مقدس نقش بسزایی را ایفا و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند افزود: شاهد بودیم که مجموعه طلاب در روزهای سخت همواره کنار مردم بودند.

 

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون در سیل سال ۹۸ و زلزله‌های کرمانشاه پیشقراول خدمت و محرومیت‌زدایی را تشکیل دادند و امروز در عرصه مبارزه با کرونا نیز طلاب نقش محوری را ایفا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رستگار اضافه کرد: ۵۰ گروه جهادی با نظارت نماینده ولی فقیه در خوزستان در حال خدمت‌رسانی به مردم و مبارزه با کرونا در زمینه‌های مختلف از گندزدایی تا محرومیت‌زدایی هستند.

 

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم را تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان کرونایی دانست و عنوان کرد: در اقدامی بیش از ۵۰ روحانی این وظیفه خطیر و در عین حال خطرناک را برعهده گرفته‌اند، بنابراین هیچ فوت‌شده ناشی از ویروس کرونا بدون غسل و تکفین دفن نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های حوزه‌های علمیه را انقلابی بودن آنها دانست و ابراز کرد: حوزه‌های علمیه در مبارزه با مشکلات و سختی‌ها آتش به اختیار عمل می‌کنند و خوشبختانه در خوزستان این موضوع بسیار ویژه است که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان اقدامات حوزه‌های علمیه خوزستان مورد تقدیر واقع شد.

 

وی اذعان داشت: رسانه‌های معاند و خارجی در همه حال در پی تخریب چهره مردمی و انقلابی طلاب و روحانیون است، در این میان رسانه‌های انقلابی باید از این مظلومیت پرده‌‌برداری کرده و اقدامات موثر حوزه‌های علمیه را به‌صورت گسترده منعکس کنند.

 

کد خبر 915026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha