وحدت حوزه و دانشگاه را باید از منظر تعیین احکام و حدود شرعی نگریست

مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه را باید از منظر تعیین احکام و حدود و ثغور شرعی علوم توسط حوزویان نگریست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام علی حیات‌الغیب، مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد، شب گذشته (26 آذر) در نشست هم ‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان دانشگاه پیام‌نور استان لرستان که به‌ مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه را باید از منظر تعیین احکام و حدود و ثغور شرعی علوم توسط حوزویان ببینیم.


وی افزود: ما دنبال این هستیم مظهر صفات الهی شویم و این مظهر صفات الهی شدن با شعار و مدرک دکترا و آیت‌الله بودن درست نمی‌شود.


حجت الاسلام حیات الغیب اظهار داشت: وحدت حوزه دانشگاه را باید از این منظر ببینیم که اگر به ‌عنوان نمونه یک دانشمند سلول‌های بنیادین یک پروژه را به نتیجه رساند برای تعیین احکام و حدود و ثغور شرعی باید آن را به حوزه واگذار کند تا به نسل انسان خیانت نشود.


مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد عنوان کرد: متاسفانه برای استاد دانشگاه و حوزه جایگاه تعریف نشده است، به نحوی که شرایط برای تدریس یک استاد خوب فلسفه دانشگاه در حوزه فراهم نشده است.


حجت الاسلام حیات‌الغیب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب معتقد است که شهید مفتح با خون خود، سخن خود و تلاش خود هدف و راه خود را امضاء کرد و صحت و حقانیت این همه را به ثبت رسانید.


وی با اذعان به اینکه دین همانگونه که همه انسان ها را در سطح عام عضو یک خانواده تلقی می‌کند، عنوان کرد: دین در سطوح خاص نیز همه مومنان را به وحدت و همیاری دعوت کرده است.


مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با اذعان به اینکه ما عالم را کسی می‌دانیم که به علمش عمل کند، اظهار کرد: با این حال مهم نیست که این عالم استاد دانشگاه باشد و یا استاد حوزه باشد.


پایان پیام/

کد خبر 91777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha