آموزشگاه های آزاد هنری فعالیت خود را آغاز می کنند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز به کار آموزشگاه های آزاد هنری در چارچوب و شرایطی ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «علی محرمی» گفت: براساس اعلام دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، در راستای برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهبود نسبی شرایط عمومی برای شروع مجدد فعالیت صنوف و مراکز با ریسک کمتر و با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه های آزاد هنری می‌توانند فعالیت خود را تحت شرایطی در چارچوب‌های ویژه‌ای آغاز کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برای شروع مجدد فعالیت، اطلاعات هر واحد آموزشگاهی می بایست در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(salamat.gov.ir )   ثبت و کد رهگیری دریافت شود .

محرمی گفت: پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم تجهیزات و مکان مورد استفاده توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری می‌بایست به دقت رعایت شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل برگزاری کلاس‌های تک نفره (استاد – شاگرد) را منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس های جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی تصریح کرد: به منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلفند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه جلوگیری کنند.

محرمی تاکید کرد:  به منظورتداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی در صورتی مجاز است که با نظارت و برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و ثانیاً ارائه آموزش با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی (همانند نرم‌افزارهای مورد استفاده توسط دانشگاه‌ها و آموزش وپرورش برای ارائه آموزش مجازی) انجام گیرد، به طوری که نظارت وپاسخگویی آموزشگاه‌های آزاد هنری امکان‌پذیر باشد. 

وی با بیان اینکه آموزش هنری به‌ صورت حضوری و نیز در بستر مجازی صرفا با رضایت هنرجو و خانواده امکان‌پذیر است و اجباری نخواهد بود، گفت: همچنین هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی 20 درصد کمتر از کلاس‌های حضوری خواهد بود.

کد خبر 917948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha