ارتش با ساختاری ولایی و انقلابی در خدمت مردم است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: ارتش جمهوری اسلامی با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی و بومی در خدمت انقلاب اسلامی ، نظام و مردم است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در دیدار جمعی از فرماندهان یگان های مستقر ارتش در تبریز اظهار داشت: مشارکت ارتش جمهوری اسلامی در همه عملیات های امداد و نجات کشور و در کلیه حوادث طبیعی، این نیرو را تبدیل به یک نیروی واکنش سریع مردمی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که حضور نیروهای ارتشی همیشه برای مردم مایه آرامش و اطمینان بوده است، خاطرنشان کرد: حیات مجدد ارتش مرهون امام راحل است، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برابر شعارهای انحرافی که در تلاش برای انحلال ارتش بودند ایستاد و حیاتی دوباره به این نیروی الهی بخشید.

وی با اشاره به این‌که دشمن با شناخت از جایگاه ارتش درصدد ضربه زدن به این نیرو بوده است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی و بومی در خدمت انقلاب اسلامی ، نظام و مردم است،

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ارتش با پشتوانه ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید، و ده‏ها هزار جانباز و آزاده با سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی و نیز نیرویی نیروی پدافند هوایی که زاده انقلاب اسلامی است اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است و این ویژگی‏ ها را تکمیل کرده و تعالی می بخشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به ساختار کاملا بومی و ملی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: ارتش ما بر جوانان سلحشور سرباز و افسرانی تکیه دارد که در طول چهل سال گذشته تربیت شده و رشد یافته اند و اکنون فرماندهان عالی و ارشد ارتش همگی از رشد یافتگان نهاد انقلابی چون؛ دانشگاه امام علی علیه السلام و سایر مراکز تربیتی و آموزشی هستند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی در بخشهای مختلف، پیشتاز جهاد خودکفایی بوده و هم اکنون در بسیاری از بخشها دارای توان بومی شده در تولید جنگ افزار و تجهیزات نظامی و دفاعی است و این از جلوه ‏های روشن شعار ما می توانیم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فداکاری های نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش در طول چهل سال گذشته نگهبان آسمان ایران بوده و در عملیات های مختلفی درخشیده است و تاریخ ایران از رشادت های نیروی هوایی ارتش درسرکوب داعش در آینده سخن خواهد گفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نام گذاری نیروی دریایی ارتش بعنوان «نیروی راهبردی» از سوی فرماندهی کل قوا را یادآورشد و گفت: نیروی دریایی ارتش ایران قادر است علاوه بر حراست از مرزهای آبی وطن، منافع اقتصادی، سیاسی ایران عزیز را تا هزاران کیلومتر آن‏سوتر حراست کرده و بخش مهمی از عمق راهبردی ایران محسوب شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به مسوولیت سنگین نیروی زمینی ارتش در دفاع از تمامیت ارضی کشور، تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش همه جای ایران اسلامی در قالب تیپ ها و لشکرها و قرارگاه های منطقه ای حضوری فعالانه داشته و دارد.

 

کد خبر 917275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha