جوانان جهادی کانون‌های مساجد کمک‌رسان مدافعان سلامت هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: جوانانی مخلص و جهادی در قالب تیم های مردمی در محلات، مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای کمک رسانی به مدافعان سلامت فعالیت دارند و این همان فرهنگ غنی ایرانی است.

«مهران فرجی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با شیوع جهانی بیماری و ویروس کرونا، اصحاب فرهنگ هنر ، رسانه و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی شهرستان مرند در مقابله با این بیماری فعالیت های ارزنده ای را انجام دادند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند با تقدیر و تشکر از مدافعان حریم سلامت، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که در صف مقدم این مبارزه هستند؛ از فعالیت شبانه روزی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان در این زیمنه خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان مرند یاوران مدافعان حریم سلامت هستند.

وی گفت: در روزهایی که کشورمان همچون سایر ممالک جهان درگیر بیماری منحوس کرونا است و مردم ثابت کردند که همچون دوران انقلاب و دفاع مقدس، با همدلی و هم افزایی از پس حوادث عبور کرده و به زودی این چالش را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

فرجی افزود: در میان اقدامات چشمگیری که جامعه پزشکی و کادر سلامت کشور در صف مقدم جبهه سلامت متحمل شده اند، شاهد جریانی در کشور هستیم که جوانانی مخلص و جهادی در قالب تیم های مردمی در محلات و مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای کمک رسانی به مدافعان سلامت فعالیت دارند و این همان فرهنگ غنی ایرانی است.

وی با تشریح اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مرند در راستای مبارزه با کرونا گفت: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، مساجد و... منازل مردم، تهیه ماسک و اقلام مایحتاج برای اقشار محروم محلات وامدادر سانی اعضای کانون ها به عوامل ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان تنها گوشه ای از اقدامات جهادی کانون های مساجد مرند است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در ادامه با اشاره به نقاط قوت و ضعف این برنامه ها یادآور شد: احساس مسئولیت عمومی و حرکت خودجوش و مشارکت مردمی و همکاری عوامل اجرایی بعنوان نقاط قوت می باشند.‌ اما بعلت غیرمترقبه بودن شیوع این بیماری و ویروس کرونا و عدم وجود دستورالعمل های قبلی و آموزش های کافی برای عوامل کانون ها در این رابطه از نقاط ضعف این برنامه می باشد.

وی ادامه داد: از دیگر نقاط ضعف می توان به عدم همکاری برخی هیئت امناهای مساجد اشاره کرد که در پاره ای از موارد شاهد هستیم که بعلت تعطیل کردن مساجد، حتی اجازه فعالیت های مربوط به موضوع کرونا را هم نداده اند که در این موضوع قدم های مثبتی برداشته شد و مرتفع شده است.

فرجی افزود: با توجه به اینکه شهرستان مرند دارای تعداد 130 کانون شهری و روستایی است؛ تقریبا اغلب کانون ها در این طرح مشارکت کرده اند که در حال اخذ گزارشات کانون ها هستیم و به زودی و با تکمیل گزارشات واصله آمار و ارقامی دقیق ارائه خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از همکاری انجمن های فرهنگی و هنری، تجسمی و گروه های هنری تئاتر، موسیقی و عموم هنرمندان مرندی در زمینه مقابله با کرونا خبر داد و گفت: «پویش اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در مقابله با ویروس کرونا» و نمایش هنرمندان در نمایشگاه مجازی صفحه اینستاگرامی به نشانی corona.marand  بخش دیگری از اقدامات است.

کد خبر 917958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha