آغاز موج دوم شیوع کرونا در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی

سلیمان پور با اشاره به آغاز موج دوم شیوع کرونا در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی، گفت: لازم است تا مدیران استانی در بیان واقعیت‌های کرونا و خطرات ناشی از آن شجاعت بیشتری به خرج بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بیژن سلیمان پور» امروز (دوشنبه 1 اردیبهشت) در جلسه «شورای اطلاع‌رسانی استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان قم پرداخت و بیان کرد: تخت‌های بیمارستانی قم در روزهای اخیر با افزایش تقریبی کرونایی ها روبه‌رو شده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با ابراز نگرانی از این که در صورت بی غفلتی ممکن است موج دوم این بیماری در قم آغاز شود، یادآور شد: 10 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در قم مشغول فعالیت است و باید برای ثبت‌نام آن‌ها در سامانه سلامت و ملزم کردن آن‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدبیر بهتری اندیشیده شود در غیر این صورت در آینده با مشکلات بیشتری رو به رو خواهیم شد.

 

وی تلاش همه جانبه برای مهار بیماری کرونا را ضرورتی غیر قابل انکار توصیف کرد و ادامه داد: آن چیزی که در رابطه با اصناف مهم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و نباید به ثبت‌نام 90 درصد واحدهای صنفی قم در سامانه سلامت دل‌خوش بود، بلکه باید تمام واحدهای صنفی ثبت نام خود را نهایی کنند.

 

سلیمان پور  بیان داشت: لازم است تا مدیران استانی در بیان واقعیت‌های کرونا و خطرات ناشی از آن شجاعت بیشتری به خرج بدهند و از ترس حضور رسانه‌ها و انتشار خبر واهمه‌ای به خرج ندهند و در حقیقت نباید سلامت مردم را فدای مصلحت‌های شغلی کنیم چون سلامت مردم با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

 

وی با تأکید بر این که در دوران پساکرونا شاهد هجمه بر دولت توسط برخی افراد و گروه‌ها خواهیم بود، گفت: اصولا دولت توانی برای پرداخت ماهانه 2 میلیون کمک معیشتی مورد ادعای برخی افراد به مردم را ندارد و این حرف اصلا واقعیت و امکان خارجی نخواهد داشت.

 

معاون استاندار قم با بیان این که دستاوردهای کادر درمان و سلامت و مردم در کاهش آمار مبتلایان کرونایی و متوفیان می‌تواند بخش زیادی از موج قم هراسی را خنثی کند، افزود: یک‌پنجم از کمک‌های خیرین کشور در تهیه اقلام بهداشتی و تامین تجهیزات توسط خیرین قمی انجام‌شده و این افراد بیش از 20 میلیارد تومان کمک کرده‌اند که باید قدر دان آنها باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در ایام کرونا به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برخی از دستگاه‌های دولتی دعوت از خبرنگاران را مدیریت کرده بودند و هدف آن‌ها انتخاب گزینشی از افراد نبوده است و ذکر این نکته نیز ضرور ی است که ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه پیرامون کرونا یکی از وظایف مهم و اصلی شورای اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود.

 

سلیمان پور تصریح کرد: در رابطه با مسائل پساکرونا باید در برابر پدیده‌هایی مانند اقتصاد و مشکلات ایجادشده در اثر این بیماری هوشیاری بیشتری به خرج داد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد ریشه کن سازی کامل این ویروس در سطح استان و کشور باشیم.

کد خبر 918402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha