آغاز  طرح «خانه های قرآنی» از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان گلستان

بیکی از آغاز طرح «خانه های قرآنی» از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شده است که دستگاه های فرهنگی شیوه های متفاوت و متناسب با وضعیت فعلی را در پیش بگیرند و از ابزارهای مجازی برای فعالیت فرهنگی و هنری استفاده کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: ایجاد سیستم فهما یکی از نیازهای ضروری مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بود که این ضرورت و نیاز امروز بیشتر احساس می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان به منظور اجرای طرح های فرهنگی و هنری در بستر فضای مجازی برنامه های مشخصی را در ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت برگزار می کند.

 

بیکی اظهارداشت: عمده ترین فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان طرح «خانه های قرآنی» است که با حمایت مالی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان از سوی کانون فرهنگی هنری والفجر مسجد بلال حبشی گرگان اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: این طرح شامل بخش هایی همچون؛ فیلم آموزش قرآنی توسط پدر به فرزند، فیلم آذین بندی خانه های قرآنی، فیلم روخوانی قرآن به صورت خانوادگی، عکس قرآنی و نقاشی آیات قرآنی است.

 

بیکی گفت: به برگزیدگان اول و دوم این بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: بخش ویژه این طرح نیز در موضوع خانواده با بیشترین مشارکت با اهدای یک جایزه، بهترین فیلم از نظر شرایط فنی با یک جایزه و مناطق سیل زده با اهدای دو جایزه برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: زمان اجرای این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه است و عمده شرکت کنندگان این طرح در رده سنی کودک و نوجوان هستند.

 

 

 

کد خبر 918404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha