ثبت‌نام ۴۵ هزار از اصناف قم در در سامانه سلامت

محبی با اشاره به ثبت نام ۴۵ هزار از اصناف قم در در سامانه سلامت گفت: همچنین تا پایان ۲۹ فروردین ماه، ۴۴ هزار و ۸۹۶ مورد بازرسی از اصناف قم انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» امروز (دوشنبه 1 اردیبهشت) در جلسه «شورای اطلاع‌رسانی استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان این که طرح فاصله‌گذاری هوشمند بر اساس تقسیم بندی اصناف پرخطر و کم خطر تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است، عنوان کرد: پاساژها و مجتمع های تجاری مهمترین نگرانی مرکز بهداشت قم در سرآغاز گیری مجدد فعالیت های اقتصادی است.

 

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: تا پایان 29 فروردین ماه، 44 هزار و 896 مورد بازرسی از اصناف قم انجام‌شده و تا حد امکان از پملب کردن واحدهای صنفی خودداری شده و صرفا به اخطار آموزشی بسنده شده است، اما به هرحال با توجه به الزامات و دستور العمل هایی که داریم 297 واحد صنفی غیرفعال و 9 مورد پملب شده اند.

 

وی با تأکید بر این که بیش از 50 درصد صنوف قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: از امروز بازرسی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف قم به دقت نظر و سخت گیری بیشتری دنبال می‌شود تا بتوانیم از شیوع بیشتری کرونا در استان جلوگیری کنیم.

 

محبی گفت: 45 هزار از اصناف قم در در سامانه سلامت قم تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع وضعیت قم مطلوب به نظر می رسد ولی همچنان باید رعایت های لازم در حد زیاد انجام شود به همین دلیل لازم تا رسانه‌های قم اصناف را برای ثبت‌نام در سامانه سلامت و فرهنگ‌سازی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس کنند و این مطلب را در بین آنها فرهنگ سازی کنند.

 

وی با تأکید بر این که یک میلیون و 150 هزار نفر از مردم قم در مرحله اول غربالگری شدند و مرحله دوم این طرح نیز مانند مرحله اول آغاز شده است، یادآور شد: حساسیت بسیاری از مردم نسبت به سوالاتی که در طرح غربال گری انجام می گیرد کمتر شده و اصولا این بیماری را جدی نمی گیرند و این مسأله زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود.

 

رئیس مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: کرونا همچنان به عنوان یک بیماری جدی در قم جولان می دهد و فعلا هیچ زمانی برای پایان آن متصور نیست و در این بین بی تفاوتی مردم و جدی نگرفتن آن می‌تواند بسیار مشکل آفرین باشد و به شیوع بیشتر این بیماری دامن بزند.

 

وی تصریح کرد:450 هزار تن از مردم قم در سامانه خود اظهاری سلامت ثبت کردند و با تمامی افرادی که مشکوک به کرونا بودند تماس های لازم برای مراقبت های بیشتر انجام گرفته است و این مسیر همچنان ادامه دارد.

 

محبی توانمندسازی و فرهنگ عمومی نسبت به رعایت اصول خود مراقبتی را مهمترین شرط استان در مقابله و پیشگیری از کرونا دانست و یادآور شد: مساجد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت و شکل فعالیت خود در ماه رمضان را مشخص کنند ولی  در حال حاضر برگزاری تجمعات مذهبی در ماه رمضان ممنوع است.

کد خبر 918421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha