​تشکیل قرارگاه کمک مؤمنانه در لبیک به رهبر انقلاب

ملک شاهکویی گفت: قرارگاه کمک های مردمی مؤمنانه در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب با دبیری بسیج سازندگی گلستان با محوریت مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در استان گلستان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «علی ملک شاهکویی» عصر امروز (دوشنبه یکم اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه فرزند انقلاب است و در 22 بهمن 57 از دل ملت به میدان پا گذاشت و بعد از حدود یک سال در دوم اردیبهشت ماه ۵۸ اساسنامه سپاه شکل گرفت و سپاه به صورت رسمی کار خود را در راستای دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، استقرار حکومت ولایی و پیاده سازی فرامین امام راحل مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی آغاز کرد.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان ادامه داد: انقلاب اسلامی مختص جمهوری اسلامی نیست و هر جایی که تفکر انقلاب اسلامی وجود داشته باشد آنجا سپاه حضور دارد.

 

ملک شاهکویی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی زمینه ها قابل شمارش نیست، افزود: هر جایی که دستاوردهای انقلاب اسلامی تهدید شود سپاه حضور می یابد.

 

وی گفت: محافظت از انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات دشمن، ایستادگی و جانفشانی در جنگ تحمیلی، حفاظت از شخصیت های تراز اول کشور، حفاظت از مرزها، توسعه کشور و غیره از جمله اقداماتی است که سپاه پاسداران انجام داده است.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه جوانان دارای تفکر بسیجی بن بست شکنی کردند و دشمنان را انگشت به دهان گذاشتند، یادآور شد: نقش آفرینی در جبهه مقاومت از دیگر اقدامات سپاه است و سردار سلیمانی با تفکر پاسداری از انقلاب اسلامی در راستای مأموریت سپاه گام برداشت و شهید بدون مرز نام گرفت.

 

ملک شاهکویی با اشاره به اقدامات سپاه نینوای گلستان در مقابله با کرونا از 15 اسفندماه تاکنون تصریح کرد: با شیوع کرونا قرارگاه پدافندزیستی همزمان با سراسر کشور در استان گلستان شکل گرفت و همه نیروهای جبهه انقلاب در قالب این قرارگاه برای مقابله با کرونا وارد میدان شدند.

 

وی با بیان اینکه ما به میدان آمدیم تا در کنترل کرونا و عبور از بحران کمک کار دولت باشیم، گفت: با شیوع کرونا پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به عنوان سربازان خط مقدم به جنگ با ویروس کرونا رفتند، برخی نیز در قالب ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و عده ای نیز در قالب پشتیبانی و تهیه و تأمین مواد ضدعفونی کننده و غیره پای کار سلامت مردم آمدند.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات خوبی که انجام شد شیوع بیماری کووید19 در گلستان کاهش یافت، افزود: با شیوع کرونا بیمارستان صحرایی سیار و ثابت به عنوان نقاهتگاه در گلستان راه اندازی شد تا بیماران بهبودیافته کرونایی مدتی در این بیمارستان تحت درمان و رسیدگی قرار بگیرند.

 

ملک شاهکویی به رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کرد و یادآور شد: از همان ابتدای شیوع کرونا کمک های معیشتی در مجموعه ما در دستور کار قرار گرفت و پس از صدور فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب تأمین کمک های معیشتی سرعت گرفت و قرارگاه کمک های مردمی مؤمنانه با دبیری بسیج سازندگی در سپاه استان گلستان با محوریت مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج راه اندازی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول و دوم بیش از 28 هزار بسته معیشتی با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج در استان گلستان توزیع شد و مرحله سوم و چهارم نیز در روزهای آینده اجرا می شود و بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه درصدد هستیم رزمایش کمک مؤمنانه تا پایان ماه مبارک رمضان در استان گلستان تداوم داشته باشد، گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان 200 هزار خانوار از طرح معیشتی کمک مؤمنانه بهره مند خواهند شد.

 

کد خبر 918426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha