در شرایط فعلی حق بیمه بیکاری کارگران روزمزد داده نمی‌شود

تقی لو با بیان این که قانون اساسی، قوانین عمومی، منشور حقوق شهروندی و قوانین بین المللی بر لزوم توجه به حقوق شهروندی تأکید دارد، گفت: اما در شرایط فعلی حق سلامتی همگانی، دسترسی به دارو و بیمه بیکاری به درستی رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدمهدی تقی لو» امروز(دوشنبه 1 اردیبهشت) در جلسه «ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، خاطرنشان ساخت: حق سلامتی در همه نظام های حقوقی بین المللی و منابع داخلی خودمان از جمله در اصل 22 قانون اساسی و قوانین دیگر به وفور مشاهده می‌ شود.

 

مدیرعامل موسسه دیده بان صراط حقوق شهروندی افزود: ما الان در کمرنگ ترین وضعیت حقوق شهروندی هستیم و گزارش های متعددی از نا مطلوب بودن وضع بهداشتی و معیشتی و درگیری بسیاری از افراد طبقه محروم کشور به ویژه استان قم گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: طبق منشور حقوق شهروندی، همه شهروندان از حق زندگی شایسته و درمان مناسب، دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی برخوردارند ولی متأسفانه در مناطق کم برخوردار چنین چیزی ممکن نیست به ویژه در مناطق حاشیه شهر مخصوصا در منطقه شیخ آباد فاقد چنین امکانی هستیم و جایگاه سی ان جی و گاز شهری که مردم استفاده می کنند اکثرا مسائل بهداشتی رعایت نمی شود.

 

تقی لو با تأکید بر این که کارگران روز مزد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، گفت: ماده 88 منشور حقوق شهروندی تأکید می‌کند که «حق شهروندان است که در صورت بیکاری ناخواسته، طبق قانون از حقوق بیمه بیکاری برخوردار شوند» اما می بینیم کارگرانی که به صورت روز مزد فعالیت می‌ کنند تکلیفشان مشخص نیست و همچنان در حال فعالیت هستند و به صورت بسیار زیاد می‌توانند عامل انتقال ویروس باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بحث دیگر عدم هماهنگی سازمان های مردم نهاد در کمک رسانی است علی رغم این که اقدامات زیادی داشته اند، عدم ارتباط بین سازمانی، موازی کاری سازمان ها، آشفتگی در سیستم توزیع بسته های حمایتی به وفور دیده می‌شود و نیاز است که سازمان های مردم نهاد به یک سیستم جامع اطلاعاتی مجهز شوند.

کد خبر 918489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha