برکت پرداخت زکات مصونیت جامعه از آسیب های اجتماعی است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: پرداخت زکات علاوه بر آثار فردی، موجب عمران، آبادانی کشور و مصونیت جامعه از آسیب های اجتماعی می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز(2 اردیبهشت) در نشست شورای زکات این استان اظهار کرد: حضور در نشست های زکات و تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه یک توفیق الهی و نعمتی بزرگ است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه زکات یک فریضه و تکلیف الهی است، یادآور شد: مساله پرداخت توصیه ای نیست و افرادی که در جامعه زکات شامل حال آنان می شود  نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام کنند چرا که منفعت پرداخت زکات به خود زکات دهنده بر خواهد گشت.

 

وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب پاکی، تربیت زکات دهنده و رشد اموال می شود، گفت: پرداخت زکات در کنار این برکات، موجب رفع نیاز نیازمندان جامعه و همچنین عمران و آبادانی خواهد شد و بازخورد اجتماعی پرداخت زکات بسیار زیاد بوده و برای جامعه بسیار تاثیر گذار است.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: زکات در قرآن کریم در کنار نماز ذکر شده است، اظهار کرد: نماز ارتباط فرد با خدا است و زکات علاوه بر  رابطه فرد با خدا، زمینه ارتباط افراد جامعه با همدیگر را فراهم می کند و نقش اجتماعی زکات در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  اگر پرداخت زکات در جامعه ما گسترش پیدا کند، بخش عمده ای از فقرا تحت پوشش قرار می گیرند و  همچنین بخش زیادی از نیازهای عمرانی جامعه ما برطرف می شود، باید تلاش کنیم  که فرهنگ زکات در جامعه بیش از گذشته نهادینه شود.

 

وی  با تاکید بر نقش رسانه ها و روحانیون در تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات، بیان کرد: زمینه پرداخت زکات در کشاورزان و دامداران استان وجود دارد، کشاورزان در امر کاشت، داشت و برداشت همواره از یاد و نام خدا بهره می برند و ارتباط قوی بین کشاورزان و خداوند متعال وجود دارد که با پرداخت زکات این ارتباط قوی تر می شود.

 

امام جمعه ایلام  با تاکید بر توجه دستگاه های اجرایی به مقوله زکات، ابراز کرد: شورای زکات شهرستان ها  با حضور اعضا تشکیل و گزارش کار آنان ارسال شود، عملکرد رسانه ها به ویژه صدا و سیمای استان در امر پرداختن به موضوع زکات مورد ارزیابی قرار گیرد و  از فضای مجازی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زکات استفاده شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با تاکید بر تشکیل منظم نشست های شورای زکات استان، خاطرنشان کرد: همانگونه كه مردم در زمینه پرداخت زكات تكلیف دارند دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد زكات استان نیز در بخش ترویج فرهنگ زکات مسئولیت دارند.

کد خبر 918760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha