به‌روزرسانی دوره‌های مجازی مهدویت بعد از ۱۵ سال/محتوای مهدوی بیانیه گام دوم انقلاب برای اصناف تبیین ‌شود

حجت‌الاسلام نصوری از به‌روزرسانی دوره‌های مجازی مرکز تخصصی مهدویت بعد از ۱۵ سال خبر داد و گفت: «سبک زندگی مهدوی» و «مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب» ازجمله مباحث جدید این دوره‌ها است که در تابستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه آموزش های مجازی مرکز تخصصی مهدویت در ایام تعطیلی این مرکز به دلیل شیوع کرونا بعد از 15 سال به‌روزرسانی می شود، اظهار کرد: در این راستا موضوعات جدید مهدوی احصاء و کاربردی شده است و از تابستان سال جاری برای عموم علاقمندان برگزار می شود. این دوره ها برای کارکنان دولت 20 ساعت آموزش ضمن خدمت محسوب می شود.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: دوره های تخصصی آموزش «منجی در ادیان» در پنج جلسه، آموزش «مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری» در هشت جلسه، آموزش کوتاه مدت «رسانه و مهدویت» در پنج جلسه و آموزش «بررسی جریان های انحرافی مهدویت در دوره معاصر» در هشت جلسه از جمله این دوره ها است.

 

وی ادامه داد: آموزش تخصصی «سبک زندگی مهدوی» در شش جلسه، آموزش «غرب و مهدویت با نگاه به مباحث آخرالزمانی» در شش جلسه، آموزش های ویژه کودک و نوجوان در هشت جلسه نیز برای دوره های مجازی مرکز تخصصی مهدویت پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام نصوری اعلام کرد: ضبط آموزش های این دوره ها در ماه مبارک رمضان و قبل از تابستان انجام و در تابستان دوره های کوتاه مدت مجازی معارف مهدوی ویژه عموم علاقمندان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به نوآوری های اعمال شده در برگزاری این دوره ها، ابراز کرد: برای مثال متاسفانه درباره محتوای مهدوی بیانیه گام دوم انقلاب تا کنون دوره آموزشی با محور مهدویت برگزار نشده است. از این رو، با 11 تن از استادان مهدویت در زمینه های سیاسی اجتماعی گفتگو و سرفصل های این دوره تعیین شده است تا ابعاد و ظرفیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مهدویت در تمدن سازی بررسی و مشخص شود.

 

حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: ویژگی های چشم انداز جامعه منتظر و زمینه ساز ظهور، نقش انقلاب اسلامی در تحقق ظهور، نقشه راه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و آمادگی برای ظهور و تمدن سازی از سرفصل های پیش بینی شده برای دوره آموزش مهدوی این بیانیه است.

 

وی با بیان اینکه این دوره ها پس از پایان شیوع کرونا و قطع زنجیره مبتلایان به آن به صورت حضوری هم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اگر نقاط مهدوی بیانیه گام دوم انقلاب برای صنوف مختلف تعریف شود، می توان با ریلگذاری صحیح، جامعه امروز را به سمت جامعه مهدوی پیش برد.

 

          

 

 

 

 

 

کد خبر 919150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha