ضرورت اجتناب از تطبیقات عجولانه علائم ظهور به برخی حوادث درحال وقوع

حجت الاسلام ضمیری با اشاره به ادعای رؤیت و ادعای تشرف نماز به عنوان آسیب های حوزه مهدویت بر ضرورت اجتناب از تطبیقات عجولانه علائم ظهور به برخی حوادث درحال وقوع تأکید کرد.

حجت الاسلام «محمدرضا ضمیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در آسیب شناسی اندیشه مهدویت اظهار داشت: هر اندیشه‌ای که دارای کارکرد و اثر عینی در جامعه باشد و بتواند اقشار وسیعی از مردم را تحث تأثیر خود قرار دهد و حرکت‌ساز و تحول‌آفرین باشد، ممکن است دچار انحراف و تحریف گردد.

 

عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم با بیان این که باور به مهدویت از این امر مستثنا نیست، ابراز داشت: مهدویت یک اعتقاد اسلامی بلکه بین‌الادیانی است که آینده بشریت را روشن دانسته، عدالت و رفاه و امنیت را برای کل بشریت به ارمغان خواهد آورد.

 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر این که مهدویت از جمله باورهایی است که بیشتر مورد هجمه دشمنان فکری و عقیدتی قرار گرفته است،  اضافه کرد: اما این باور هنجارساز با کج‌فهمی برخی متدینان یا هجوم نرم دشمنان اسلام دچار انحراف و آسیب شده و کارکرد معرفتی و کنشی آن را تضعیف کرده است.

 

حجت الاسلام ضمیری با اشاره به توجه بزرگان دین برای اصلاح این اندیشه تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در سخنان خود بارها ضمن تبیین اندیشه مهدویت و فرهنگ آن به آسیب‌های اندیشه مهدویت پرداخته است.

 

وی خاطرنشان ساخت: سؤال اساسی این است که آسیب‌های اجتماعی در اندیشه مهدویت چیست؟ از نظر مقام معظم رهبری انتظار در طول تاریخ دچار آسیب‌هایی همچون ادعای رؤیت، ادعای تشرف، ادعای اقتداء به امام زمان(عج) در نماز و خرافه در تئوری انتظار موجب ملعبه‌شدن در دست سودجویان شده است.

 

دانشیار دانشگاه پیام نور با بیان این که برای مقابله با این آسیب ها می توان از اندیشه ژرف مقام معظم رهبری به راهکارهایی دست پیدا کرد، یادآور شد: از جمله آنها تحقیق عالمانه از مباحث مهدویت وپرهیز از نگرش سطحی وبرخورد احساسی با آن و همچنین اجتناب از تطبیقات عجولانه علائم ظهور به برخی حوادث درحال وقوع است.

 

وی در پایان یادآور شد: مبارزه بافرق وجریان های انحرافی و معرفی انتظار به‌عنوان زمینه سازی ظهور و خودسازی و جامعه سازی از دیگر راهکارهایی است که می توانیم با عملیاتی کردن آنها جلوی آسیب هایی که از این منظر گریبان جامعه را می گیرد، گرفته و برای ظهور بهترین زمینه سازی را داشته باشیم.

کد خبر 919407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha