آمار تصادفات و فوتی های رانندگی در استان یزد بسیار تکان دهنده است

نشست شورای راهوری ترافیک یزد با محوریت آمار بالا و تکان دهنده تصادفات رانندگی استان و اهمیت برنامه ریزی منسجم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست شورای راهوری ترافیک استان یزد با حضور استاندار یزد و فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان استان در محل استانداری یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این نشست با اشاره به میزان و آمار تصادفات در استان گفت: متاسفانه این آمار تصادفات زیبنده مردم یزد و دستگاه های مسئولان استانی نیست و بایستی برای کاهش این آمار تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی افزود: یکی از آمارهای بالای استانی در زمینه تصادفات موتورسیکلت و عابرین پیاده یزد است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

استاندار یزد گفت: ما باید با پذیرش ضعف های موجود در جهت رفع این ضعف ها برآییم و  و اقدامات لازم را در زمینه شهری و جاده های استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: لیست کاملی از پیشنهاداتی که پلیس راهور و راه در ارتباط با معابر و خیابان‌ها دارند باید تهیه کنیم و بار اصلی در این حوزه هم بر روی دوش نیروی انتظامی است.

استاندار یزد با اشاره به آمار بسیار بالای تلفات تصادفات رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران اشاره کرد و گفت: این که در یزد چنین آمار بالایی از تلفات در طول سال داشته باشیم اصلا قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه برخورد جدی و بازدارنده با موتورسیکلت سواران متخلف در استان انجام شود؛ برای کاهش آمار تصادفات و تلفات باید با چنین مسائلی مقداری جدی‌تر برخورد کنیم.

محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد نیز در این نشست گفت: متاسفانه آمار تصادفات و فوتی های رانندگی در استان یزد آماری تکان دهنده است که بایستی حرکت های موثر و جهادی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم این آمار و رفتارها را کنترل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: امروز نیازمند حرکت منسجم و مستحکمی هستیم تا بتوانیم جلوی این حوادث را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از استان‌ها از دهه‌های قبل این راه را با جدیت دنبال می‌کنند گفت: گرچه تاکیداتی صورت گرفته و کار انجام شده ولی روند آن کند است و باید با سرعت بیشتری در این حوزه حرکت کنیم که امسال شاهد چنین وضعیت در ارتباط با آمار فوتی‌ها نباشیم.

فرمانده ‌انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: حوادث منجر به فوت موتورسواران هم در درون شهری و هم در برون شهری آمار تکان دهنده و ناراحت کننده‌ای است.

ی گفت: مشکلاتی که در این  رابطه وجود دارد که در گذشته این  مشکلات را مطرح کردیم ولی آن‌گونه که باید و شاید به آن توجه لازم صورت نگرفت.

میرحیدری با بیان اینکه باید زمینه لازم فراهم شود که بتوان با تخلفات حادثه‌ساز موتورسیکلت سواران برخورد کرد خاطرنشان کرد: شورای شهرها و شهرداری ها باید در ارتباط با مسئولیتی که در درون شهرها دارند جدی تر ورود کنند.

فرمانده ‌انتظامی استان یزد با بیان اینکه الان به نسبت شهرهای کوچک بعضی از استان‌ها هم در ارتباط با برخی مواردی که باید در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد هم عقب‌تر هستیم گفت: راهور استان یزد هنوز یک خودرو برای ثبت تخلفات خودروهای ساکن ندارد در حالی که برخی از شهرستان‌های استان‌های دیگر تا 8 دستگاه هم دارند.

میرحیدری در ارتباط با وضعیت دوربین‌های کنترل سرعت و تخلف یزد گفت: بعضا اظهار نظر بعضی از مسئولان غیر مرتبط سبب می‌شود که هم تعرض به دوربین‌ها صورت گیرد و هم پشتیبانی لازم کشوری از این خدمت در استان یزد صورت نگیرد.

فرمانده ‌انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: اگر بحث شیوع کرونا در کشور نبود وضعیت ما در ارتباط با آمار تصادفات و تلفات رانندگی بسیار بدتر و ناراحت‌کننده‌تر از این میزان بود به گونه‌ای که در فروردین امسال نزدیک به 75 درصد کاهش تصادفات و تلفات را داشتیم.

 

 

کد خبر 919293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha