جایگاه کار و کارگر؛ جایگاهی شناخته شده در جمهوری اسلامی است

طالبی؛ جایگاه کار و کارگر را جایگاهی کاملا شناخته شده در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمد علی طالبی» در نشستی با تشکل های کارگری به مناسبت روز جهانی کارگر که به منظور هم اندیشی و بررسی مشکلات جامعه کارگری استان یزد در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد؛ روز جهانی کارگر را گرامی داشت و این روز را به کلیه فعالین این عرصه تبریک و تهنیت گفت.

وی افزود: کمیته ای در استانداری با مشارکت تشکل های کارگری مامور پیگیری مطالبات و خواسته های مطرح شده در سطح ملی و استانی خواهد بود.

استاندار یزد اظهار داشت: جایگاه کار و کارگر، جایگاه کاملا شناخته شده ای در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و این موضوع از نوع نگاه نظام به موضوعات جامعه کارگری در طول سال های گذشته (علی رغم همه مشکلات موجود) مشخص است.   

وی بیان کرد: جامعه کارگری علاوه بر نقشی که در حوزه اقتصادی داشته، همواره نیرویی توانمند در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در همه تحولات سیاسی و اجتماعی دوران انقلاب و پس از انقلاب اسلامی؛ نقش کارگران بسیار موثر بوده و آنها در تعیین سرنوشت جامعه در بسیاری از مقاطع مهم کشور نقش آفرین بوده اند.

وی یادآور شد: در استان، رابطه صمیمانه ای با تشکل های کارگری داریم و نظرات خود را به خوبی می‌توانیم به یکدیگر منتقل کرده و در صدد هستیم در کنار هم، مشکلات را رفع کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان یزد در کنار جامعه کارگری قرار دارند ابراز کرد: معتقدیم تشکل های کارگری استان باید قدرتمندتر و تعداشان بیشتر شود چراکه این تشکل ها می توانند مطالبات جامعه کارگری را سازماندهی و پیگیری کرده و موجب نزدیکی بیشتر کارگران با دولت و کارفرمایان و کمک به جریان تولید استان شوند.

وی تصریح کرد: بر کم بودن حداقل دستمزد کارگران واقف هستیم ولی حمایت های دولت در جلسات افزایش دستمزد سالیانه غیر قابل انکار است.  

استاندار یزد در پایان گفت: به دنبال فراهم آوردن زمینه ها برای استفاده از ظرفیت دیگر بیمارستان ها به منظور تامین فرصت های مناسب تر درمانی و افزایش ظرفیت تخت های مورد نیاز اقشار کارگری استان هستیم.

کد خبر 922616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha