نظارت بر اجرای ذبح شرعی مهمترین وظیفه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت توجه به ذبح اسلامی در کشتارگاه ها گفت: ذبح اسلامی و شرعی مهمترین وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سید محمد موسوی» امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان یزد گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی باید بر ذبح شرعی طیور و دام نظارت داشته باشد  که ما نیز در استان در حد توان وظیفه خود را انجام داده ایم.

وی افزود: دو شاخصه مهم در کشتارگاه ها طهارت ظاهری و طهارت معنوی به معنای حلال بودن آن است که در صورد عدم نظارت کامل در این شاخصه ها شاهد اثر وضعی آنها بر جامعه خواهیم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد:  در صورت ذبح غیر شرعی دام، خرید و فروش ان حرام است و استفاده از آن نیز جایز نیست که این ها نشان دهنده نظارت بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه ها است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد توجه ویژه به این امر هستیم به نحوی که حتی اجازه شوخی بر این امر را نمی دهیم زیرا اهمیت ذبح شرعی دام واقف هستیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم نیز فاتحی نیا به عنوان مدیر کل جدید دامپزشکی استان معرفی شد و از زحمات حدادی مدیر کل سابق این سازمان تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 919713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha