توجه به آسیب های اجتماعی در دستور کار حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد

افتخاری گفت: توجه به آسیب‌ های اجتماعی را یکی از برنامه‌ های حوزه خواهران عنوان کرد و گفت: آسیب‌ های اجتماعی برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد، موضوع مورد توجه حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید ابراهیم افتخاری» امروز (۸ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران به تاریخ کوتاهی از تاسیس حوزه علمیه برادران و خواهران در شهر مقدس قم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علمیه حوزه خواهران وجود دارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در برخی مناطق مثل شهرستان های دنا، لیکک، بهمئی حوزه خواهران داریم، ولی حوزه علمیه برادران وجود ندارد.

 

وی به تمرکز زدایی از مراکز آموزشی حوزه علمیه و فرهنگی شدن آموزش‌ ها در استان‌ های مختلف اشاره کرد و گفت: هر چه به سال های اخیر نزدیک می‌ شویم، تمرکززدایی از آموزش بیشتر شده و در حال حاضر مرکز مدیریتی حوزه‌ ها استانی شده‌ اند.

 

افتخاری اضافه کرد: در زمینه رویکرد تمرکز زدایی از آموزش نیز برخی از واحدهای آموزشی را با موضوع واحدهای «اقتضایی» داریم، به این معنا که به اقتضای فرهنگ و نیاز هر استانی، تا ۲۰ واحد، علوم بومی فرهنگی می‌ توانیم تولید کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حوزه‌ های علمیه استانی نسبت به مرکز قم ضعیف‌ تر عمل می‌ کنند و در همه شهرها مرکز حوزه علمیه نداریم، گفت: حوزه علمیه خواهران به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌ شود، ردیف بودجه دولتی ندارد، با این حال در مورد سطح حوزه‌ ها؛ بسیاری از اساتید ما سطوح علمی خوبی دارند، حتی برخی از این افراد تحصیلات دانشگاهی و حوزوی را با هم دارند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۳۰۰ طلبه داریم که تعدادی از این طلبه‌ ها، غیرفعال هستند و مرخصی تحصیلی گرفته‌ اند، یادآور شد: ۶۵۹ طلبه فعال، ۳۵۹ طلبه فارغ التحصیل و ۷۷ نفر استاد دارای مجوز تدریس داریم.

 

افتخاری به تشریح فعالیت‌ های اجتماعی حوزه‌ های علمیه پرداخت و با بیان اینکه مدارس حوزه در پیام رسان «ایتا» حدود هشت کانال فعالیت‌ های مجازی دارند، گفت: تولید ۲۸ هزار عدد ماسک، توزیع مواد بهداشتی، تهیه و توزیع گوشت قربانی، و غسل خانم‌ های فوت شده به دلیل کرونا از فعالیت‌ های مدارس حوزه علمیه خواهران است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به آسیب‌ های اجتماعی را یکی از برنامه‌ های حوزه خواهران دانست و اظهار داشت: آسیب‌ های اجتماعی برخی مناطق استان، موضوع مورد توجه حوزه است،

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌ های ما این است که هر یک از روستاهای ما یک طلبه داشته باشد، همین طور تلاش داریم از این منطقه طلبه‌ های بیشتری جذب کنیم.

 

افتخاری ادامه داد: در رابطه با مسائل اجتماعی در بحث‌ های کاهش طلاق و ازدواج آسان خواهران حوزه فعالیت‌های خوبی داشته‌ اند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث ازدواج آسان برای کمتر شدن هزینه‌  های ازدواج، خواهران حوزه علمیه پیگیری‌ های زیادی انجام داده اند، اضافه کرد:  در این طرح، مراسم ازدواج با هزینه‌های کم و رایگان انجام می‌ شود،

 

وی با اشاره به اینکه طرح مختص نهاد ویژه‌ ای نیست، گفت: نهادی مثل کمیته امداد تدابیر خود را دارند، اما این طرح متفاوت است.

 

افتخاری تصریح کرد: رویکرد ما در مورد حضور زنان این است که زنان در مسائل مربوط به هم جنس‌ های خود، در حوزه‌ های مختلف بهداشتی و پزشکی، بیماری‌ های زنان، در حوزه‌ های قضایی، آموزش و پرورش باید در سطوح مختلف مدیریتی و سطوح پایین‌ تر حضور فعال داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اگر می‌ خواهیم جامعه را اصلاح کنیم نیاز به انسان‌ های عالم داریم، گفت: حوزه‌ های علمیه خواهران یک نهاد علمی است و رسالت تربیت زنان عالم و کارشناس را دارد.

کد خبر 921123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha