طرح ملی راهکار سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه طرح ملی راهکار سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، گفت: اگر مسئولان و ائمه جماعات در زمینه اجرای طرح ملی راهکار به کمک کانون های فرهنگی هنری مساجد بیایند قطعا سرعت اجرای آن افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند در خصوص اجرای طرح ملی راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) در خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه جذب نسل جدید به مساجد بسیار موثر هستند و می توانند سبب بالا بردن بصیرت و فرهنگ جوانان و نوجوانان شوند.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه اکثر مساجد دارای کانون فرهنگی هنری هستند، ادامه داد: جوانان بسیاری از این کانون ها استقبال کرده اند و در این کانون ها برنامه های متنوعی از جمله قرآن، احکام و انقلابی اجرا می شود و مورد توجه جوانان قرار دارند و امیدواریم با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا دوباره شاهد حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: جوانان و نوجوانان قطعا می توانند اهداف انقلاب اسلامی را پیاده کنند و مقام معظم رهبری نیز بر روی توجه به جوانان بسیار تاکید کرده اند و امیدواریم جوانان با حفظ ایمان و ارزش های انقلابی پشتوانه خوبی برای جمهوری اسلامی باشند.

 

حجت الاسلام بابایی به اجرای طرح ملی راهکار اشاره کرد و گفت: جوانان از ابتدای شیوع این ویروس منحوس پا به رکاب شدند و در خصوص کمک به نیازمندان و ضدعفونی کردن شهرها اقدام کردند و برای اجرای طرح ملی راهکار نیز کانون های مساجد باید بر روی جوانان حساب باز کند چرا که در همه صحنه ها شاهد بودیم که جوانان مشکل گشا برای نظام بودند.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه در دین اسلام بر روی موضوعات مختلفی از جمله اجتماع، همدلی و توجه به جوانان بسیار تاکید شده است، افزود: امیدواریم با استفاده از پتانسیل جوانان و اجرای طرح های با ارزشی همچون طرح ملی راهکار توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهد رفع مشکلات در جامعه باشیم.

 

وی با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که ائمه جماعات باید خود را به کانون های فرهنگی هنری مساجد نزدیک کنند، ادامه داد: اگر این موضوع رخ بدهد و مسئولان در زمینه اجرای طرح ملی راهکار پای کار بیایند قطعا سرعت اجرای این طرح افزایش خواهد یافت.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اینکه طرح ملی راهکار می تواند مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش دهد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به بحث افزایش بصیرت جوانان و نوجوانان توجه بیشتری باید داشته باشد و در این صورت در آینده نیروهای انقلابی و کارآمدی در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 922899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha