ساماندهی و حمایت از کارگران روزمزد در دستور کار شورا قرار بگیرد

حجت الاسلام آتش زر با تأکید بر این که کرونا موجب فشار و سختی به اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران شده است، گفت: ساماندهی و حمایت از کارگران روزمزد در دستور کار شورا قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام  «سید محمد آتش زر» در یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که عصر امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم حمایت از کارگران روز مزدی که در این ایام دچار سختی و گرفتاری شده اند، گفت: برخی از کارگران و حتی فروشندگان و مغازه داران دچار مشکلات جدی شده اند که باید برای آن ها فکری شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در حمایت از وضعیت کارگران عنوان کرد: با تلاش های این انجمن بخشی از دغدغه های ما حل شده است و شهرداری هم در این زمینه باید حمایت های جدی خود را ادامه بدهد.

 

وی تأکید کرد: ساماندهی کارگران ساختمانی یکی از وظایف اصلی شورای شهر نیز محسوب می‌شود که باید در این راستا اقدام کنیم؛ بنابراین در کنار شهرداری، ما نیز باید این کار را پیگیری کنیم، همچنانکه نه تنها امروز بلکه از شورای اول این بحث در شورا مطرح بوده است.

 

حجت الاسلام آتش زر یادآور شد: دید اول ما ایجاد امنیت برای مردم است یعنی قبل از ساماندهی کارگر باید برای مردم یک امنیت کامل از حضور کارگر در منزل و محل کار اشخاص فراهم شود، یعنی وقتی یک کارگری سر ساختمان می آید، شناسنامه داشته باشد و شخصیت او کاملا معرفی شده باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم حمایت از مصوبات شورای اسلامی قم خاطرنشان ساخت: البته ما در هیأت حل اختلاف بین شورا و هیأت تطبیق فرمانداری در آخر رأی را می گیریم ولی واقعا جای سؤال دارد که چرا برخی مصوبات شورا به راحتی رد می‌شود؟

 

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان با اشاره به حضور جمعی از پاک بانان شهرداری مناطق هشت گانه قم، از فعالیت های آنان تقدیر و تأکید کرد که جامعه ما به وجود چنین افرادی نیازمند است و ما در قبال آنها نباید کوتاهی کنیم.

کد خبر 924877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha