کارگران فصلی و ساختمانی شناسنامه دار می شوند

حیدری از صدور گواهی فنی و حرفه ای و بیمه کارگران ساختمانی و فصلی خبرداد و گفت: تلاش می کنیم این کارگران اعم از ایرانی و اتباع مجوز دار را دارای شناسنامه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی حیدری» در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» که امروز(سه شنبه 16 اردیبهشت) در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات فرمانداری قم در جهت حمایت از کارگران به ویژه در شرایط فعلی خاطرنشان ساخت: امروز دومین جلسه را برگزار کردیم و در بررسی ها مشخص شد که کارگر یک تعریف وسیعی دارد اما هدف ما در این برنامه کارگران فصلی و افرادی هستند که در کنار خیابان تجمع می‌ کنند.

 

فرماندار قم افزود: دولت با مساعدت هایی که می‌ دهد افرادی که تحت استخدام هیچ نهادی نیستند می‌ توانند بیمه شوند، یعنی ضمن این که از اداره کل فنی و حرفه ای گواهی دریافت می‌کنند، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که در این راستا 22 هزار نفر بیمه شده اند.

 

وی در ادامه با بیان این که چند هدف در این راستا طراحی شده است، عنوان کرد: هدف نخست جمع آوری کارگران از کنار خیابان و حفظ حرمت و شأن آنها است و دومین مسأله ساماندهی کار و افزایش کیفیت کار است، چراکه اگر این افراد جمع شده و در فنی و حرفه ای مشغول کار شوند بهتر می‌ توانند عمل کنند و سومین مطلب ارتقای فرهنگ کار و رابطه بین کارگر و کارفرما است و اپلیکشینی هم در این راستا راه اندازی شده است.

 

حیدری با اشاره به دستگاه هایی که در این زمینه مشغول هستند، گفت: اداره کار و انجمن صنفی کارگران که ساماندهی خوبی دارند، می‌ توانند در این زمینه کمک کنند، همچنانکه در ایام کرونا به شش هزار نفر بسته های حماتی داده است؛ شهرداری، تأمین اجتماعی و اداره فنی و حرفه ای به جلسه بعدی ما دعوت می‌ شوند و به این صورت بحث کارگران فصلی حل و فصل می‌ شود.

 

وی بیان داشت: تقریبا کارگران ایرانی را به طرق مختلف شناسنامه دار و مشمول بیمه می‌ کنیم ولی مشکل ما در ارتباط با کارگران اتباع است که بیش ازهشتاد درصد افراد کنار خیابان ها را تشکیل می‌ دهند که این افراد اگر مجوز اقامت داشته باشند، همان پروتکل ها در ارتباط با این ها رعایت می شود ولی افرادی که مجوز ندارند باید توسط نیروی انتظامی تعقیب و جمع آوری شوند.

کد خبر 925243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha