​علت سرعت ضعیف اینترنت در شبکه «شاد»/ دسترسی به اینترنت پرسرعت در گرو همراهی مردم است

عرب با اشاره به ممانعت برخی مردم برای نصب دکل های مخابراتی و اینترنتی در گلستان، گفت: دسترسی به اینترنت پرسرعت در گرو همراهی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی عرب» عصر امروز(جمعه 19 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 95 و 96 پروژه ای اجرا شد که به دنبال آن 100 درصد نقاط شهری و برخی از روستاهای بزرگ و گردشگری استان گلستان تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند.

 

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر تمامی نقاط شهری استان گلستان به اینترنت دسترسی دارند و در اواخر سال گذشته نیز پروژه ای تحت عنوان فاز هشت طراحی شد که با تحقق آن قریب به 150 سایت جدید در استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: درصدد هستیم این پروژه تا پایان شهریورماه سال جاری در استان گلستان اجرایی شود، البته تحقق این مهم نیازمند پیش نیازها و الزاماتی است که نیاز به همکاری مردم و مسئولان دارد.

 

عرب با اشاره به مشکلات سامانه شاد و سرعت پایین اینترنت خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها به شبکه های مجازی منتقل شد و نیاز به اینترنت افزایش یافت لذا طبیعی است که با افزایش تعداد مشترکین و ترافیک بالا مناطق بهره مند از اینترنت پرسرعت نیز با مشکل مواجه شوند.

 

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه استان گلستان تصریح کرد: در بازه زمانی دو یا سه ماهه نمی توان شبکه اینترنتی را توسعه داد چرا که به منابع مالی و تجهیزات نیاز دارد.

 

وی گفت: در حال حاضر پروژه ای در دست اجرا است که 150 سایت جدید در استان گلستان ایجاد خواهد شد اما برای تحقق آن نیاز به همراهی مردم داریم، متأسفانه در بحث تملیک با چالش مواجه هستیم و مردم به بهانه ضرر امواج مانع ایجاد سایت می شوند.

 

عرب ابراز داشت: الزامات قانون حفاظت در برابر اشعه توسط سازمان انرژی اتمی تنظیم و به طور دقیق رصد می شود و این سازمان اجازه نمی دهد اپراتورها الزامات و استانداردهای لازم را نادیده بگیرند.

 

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه استان گلستان متذکر شد: در شهرهای بزرگ مانند گنبدکاووس و گرگان ممانعت ها بسیار زیاد است و مالکان به دلیل اعتراض مردم از ایجاد سایت ممانعت می کنند این در حالی است که ما برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت مجبور هستیم دکل ها را در مناطق شهری مستقر کنیم.

 

وی اضافه کرد: نمی توان دکل های مخابراتی و اینترنتی را در ارتفاعات نصب کرد و انتظار داشت که سراسر گرگان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

 

عرب افزود: تمامی امواجی که در فضا قرار دارند اگر استانداردهای مربوط به آن رعایت نشود ممکن است مضر باشند، اما در بحث اینترنت تمامی اپراتورها پس از رعایت استانداردهای لازم موفق به دریافت مجوز می شوند.

 

کد خبر 926156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha