مرکز تخصصی علم کلام دانش پژوه می پذیرد

مرکز تخصصی علم کلام، تحت اشراف آیت الله العظمی سبحانی برای سال تحصصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از میان طلاب واجد شرایط دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علم کلام، یکی از شاخه های مهم علوم اسلامی است که اثبات و بقاء شاخه های دیگر علوم اسلامی مرهون این علم است تا جایی که آن را «فقه اکبر» نامیده‌اند. علم کلام وظیفه اثبات موضوع تمام علوم اسلامی را بر عهده دارد. چرا که این علم علاوه بر اثبات اصول دین و مذهب، از اعتبار و حجیت علوم قرآن، تفسیر، علوم حدیث و فقه و… دفاع می‌کند.

موسسه امام صادق(ع) تحت اشراف آیت الله العظمی سبحانی، با توجه و درک این ضرورت در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و آموزش و پژوهش خود را بر روی علم کلام متمرکز نمود که از ویژگی‌های این موسسه به شمار می رود.

آموزش عقاید دینی به صورت بنیادی و تخصصی به دانش پژوهان و طلاب علوم دینی؛ تولید و توسعه علوم اعتقادی در زمینه های گوناگون؛ تبیین و ترویج این علوم در بین اقشار مختلف و مواجهه علمی با شبهات مطرح در جامعه پیرامون اعتقادات دینی از اهداف مرکز تخصصی کلام اسلامی آیت الله سبحانی است.

بنابراین گزارش مرکز تخصصی علم کلام، تحت اشراف حضرت آیت الله سبحانی برای سال تحصصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  از میان طلاب واجد شرایط برای مقطع سطح ۲ و ۳ در قم  و واحد های تابعه، دانش پژوه می پذیرد.

بر اساس این گزارش: طلاب علاقه مند برای ثبت نام باید به سامانه سنجش و پذیرش حوزه های علمیه https://paziresh.ismc.ir/ یا سامانه معاونت آموزش http://www.howzeh.ir مراجعه کنند.

کد خبر 927744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha