پخش زنده درس اصول آیت الله العظمی سبحانی از سایت مدرسه فقاهت

جوادی از پخش زنده درس اصول آیت الله العظمی سبحانی از سایت مدرسه فقاهت وخبرداد و گفت: طلاب می‌توانند اشکال خود را در تالار تایپ کنند، یکی از شاگردان که کنار منبر استاد قرار دارد اشکال را می‌بیند و به استاد مطرح می‌کند.

مهندس «جواد جوادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، از «پخش زنده» درس اصول آیت‌الله العظمی سبحانی از طریق «مدرسه اینترنتی فقاهت» خبرداد و اظهار داشت: کاربران می‌توانند درس را از طریق رایانه یا گوشی تلفن همراه، بشنوند و اشکال بپرسند.

 

مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت افزود: طلابی که درس را به صورت زنده می‌شنوند، می‌توانند اشکال خود را در تالار تایپ کنند، یکی از شاگردان که کنار منبر استاد قرار دارد اشکال را می‌بیند و در صورت رعایت سطح علمی سوال، اشکال را به صورت صوتی می‌پرسد، استاد و شاگردان، اشکال را می‌شنوند و استاد پاسخ می‌دهند.

 

وی با اشاره به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: این روش برای آن است که ساختار دروس حوزوی حفظ شود و شخصی که کنار منبر است و اشکال های اینترنتی را می بیند به عنوان «مستشکل اینترنتی» اشکال‌ها را می‌پرسد.

 

جوادی با بیان این که پخش زنده درس استاد مصطفی اشرفی شاهرودی و استاد رجبعلی رضازاده نیز از مشهد آغاز شده است، ابراز داشت: «مدرسه فقاهت» به دنبال پوشش 120 درس از دروس اصلی حوزه علمیه قم است به این صورت هر ماه 20 درس جدید را به بخش زنده اضافه می‌کند تا در مدت شش ماه به 120 درس زنده برسد.

 

وی تصریح کرد: در این مدت 120 درس مذکور به صورت آرشیوی و روزانه پوشش داده می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا حداکثر 2 ساعت بعد از اتمام درس، صوت بارگذاری شود.

 

مدیر مدرسه مجازی فقاهت در بخش پایانی این گفت‌وگو در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آرشیو دروس در سایت مدرسه فقاهت یادآور شد: هم اکنون حدود 330 درس از 5 کشور بر روی مدرسه فقاهت وجود دارد و  بارگذاری صوت و تقریر آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 975366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha