کمک ۴۵ میلیارد ریالی مساجد تهران به رزمایش کمک مومنانه

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه بعد از توصیه مقام معظم رهبری به رزمایش همدلی، مسجدی‌ها جانانه به میدان آمدند، گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال کمک نقدی و ۳۶۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به نیازمندان اهدا شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» با اشاره به اینکه مساجد استان تهران در زمان شیوع ویروس کرونا علی‌رغم لغو تجمعات و تعطیلی نماز جماعت‌ها، ظرفیت خدمت‌رسانی و فعالیت‌های اجتماعی خود را فعال کردند و به کمک مردم و نیازمندان پرداختند، گفت: براساس گزارش‌های رسیده از ۹۶۶ مسجد استان تهران، مسجدی‌ها ۱۱ میلیون ماسک و بیش از ۲ میلیون گان تولید کردند و یک میلیون و ۵۵۰ هزار اقلام بهداشتی و یک میلیون دستکش نیز میان نیازمندان توزیع کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مسجدی‌های تهران در طول این ایام بیش از ۲۳ هزار نوبت به ضدعفونی معابر و سطوح عمومی پرداختند، تصریح کرد: مساجد ۳۵۰ ایستگاه سلامت برای کمک‌رسانی به مردم و توزیع اقلام بهداشتی ایجاد کردند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این ایام توسط جوانان صورت گرفت، تهیه مایحتاج سالمندان و خانواده های دارای بیمار کرونایی بود که در این راستا ۴۰ هزار نوبت خرید برای این افراد صورت گرفت.

 

وی گفت: در ایام کرونا مسجدی ها بیش از ۵ میلیون لیتر آبمیوه برای کادر درمانی و بیماران تولید و توزیع کردند.

 

ذاکر با اشاره به اینکه بعد از توصیه مقام معظم رهبری به رزمایش همدلی در نیمه شعبان برای کمک‌رسانی به نیازمندان، مسجدی‌ها جانانه لبیک گفتند و به میدان آمدند، گفت: براساس گزارش‌های رسیده از ۹۶۶ مسجد استان تهران، ۴۵ میلیارد ریال کمک نقدی انجام شد و ۳۶۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه نیز از سوی مساجد به نیازمندان اهدا شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه ۲۸۵ هزار بسته معیشتی تاکنون توسط این مساجد توزیع شده است، تصریح کرد: در قالب پویش هر مسجد یک قربانی تاکنون ۴۹ رأس گوساله، ۲۲۱۵ رأس گوسفند و ۱۷ هزار مرغ ذبح و میان نیازمندان توزیع شده است.

 

وی گفت: باتوجه به فرارسیدن ماه رمضان بخشی از کمک‌رسانی‌های مسجدی‌ها در قالب توزیع غذای گرم مصروف شد که در این راستا تاکنون ۲۰۷ هزار پرس غذا طبخ و توزیع شده است.

 

ذاکر خاطرنشان کرد: تلاش‌های مساجد تهران در رزمایش همدلی قطعاً بیش از اطلاعات ارائه شده است و این گزارش‌ها تنها براساس اطلاعات ارائه شده از ۹۶۶ مسجد تهران اطلاع‌رسانی شده است.

کد خبر 927919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha