افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی مشمول بیمه بیکاری هستند

جلالی با بیان این که افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی مشمول بیمه بیکاری هستند، گفت: نگران این هستیم در این شرایط کسانی که از بیمه بیکاری حق دارند و تحت پوشش بیمه بوده اند، به حق خود نرسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «عبدالله جلالی» در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که امروز(سه شنبه 23 اردیبهشت) در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به این که در ارتباط با بیمه بیکاری نباید خلط مبحث صورت بگیرد، گفت: عنوان بیمه بیکاری رویه مستمری در تأمین اجتماعی است.

 

رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: بیمه بیکاری ویژه کسانی است که در شرایط کار با مشکل مواجه می‌ شوند و تأمین اجتماعی برای افراد تحت پوشش خود در این باره وظیفه ذاتی دارد.

 

وی یادآور شد: به نظر می‌ رسد این بحث مربوط به فراتر از وظایف تأمین اجتماعی است و این قضیه زمانی مطرح شد که قشری از جامعه دچار آسیب شدند مثل کارگران ساختمان یا رانندگان تاکسی که باید اقشار مختلف تفکیک شوند و انتظار این است که به این بخش توجه شود و الا تأمین اجتماعی مشغول انجام کار خود هستند.

 

جلالی تصریح کرد: نگران این هستیم در این شرایط کسانی که از بیمه بیکاری حق دارند و تحت پوشش بیمه بوده اند، به حق خود نرسند و افرادی که مشمول تأمین اجتماعی نیستند بخواهند از این صندوق استفاده کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تجدید نظر در ارتباط با وضعیت اتوبوس رانی در قم ابراز داشت: خواهش کنیم در مورد خطوط اتوبوس رانی پردیسان به داخل شهر تصمیم گیری شود چون درخواست در این حوزه زیاد است و مردم در این باره مطالبه دارند، چراکه هزینه تاکسی های بین پردیسان تا داخل شهر برای برخی مردم سنگین است.

کد خبر 927940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha