دفن اموات در امام زاده احمد بن قاسم، سید سربخش و آرامستان بیات ممنوع می شود

سبحانی‌ثابت در خصوص لایحه اخذ مجوز ممنوعیت دفن در امامزاده سید سربخش، امام زاده شاه احمد بن قاسم توسط سازمان آرامستان های شهرداری گفت: دلیل این مسأله مشکلات بهداشتی، ترافیکی، محیط زیستی و اعتراض اهالی محله است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید مجتبی سبحانی‌ثابت» عصر امروز(دوشنبه 6مرداد) در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری قم برگزار شد، در خصوص طرح مسأله لزوم پرداخت دیه از سوی شهرداری در حوادثی که برای کارگران پیش می آید، گفت: در سیستم اداری باید سراغ کسی برویم که کوتاهی کرده است و اگر بخواهیم فرد مدیر را مسؤول بدانیم دیگر آن مدیر کاری از ترس انجام نمی دهد لذا باید ساختار درست شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم افزود: قطعا باید این مسأله یعنی پرداخت اقساط بیمه از سوی شهرداری به همه گفته شود و این تذکر از طرف آقای شهردار به مجموعه داده شود که موضوع مشکلات مربوط به تأمین اجتماعی و کارگران رخ ندهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لایحه اخذ مجوز ممنوعیت دفن در امامزاده سید سربخش، امام زاده شاه احمد بن قاسم توسط سازمان آرامستان های شهرداری ابراز داشت: لایحه ای که ارجاع شد اخذ مجوز ممنوعیت دفن در امامزاده شاه احمد قاسم و سید سربخش به دلیل مشکلات بهداشتی، ترافیکی، محیط زیست بود.

 

سبحانی‌ثابت بیان داشت: همچنین اهالی محل و مردم درخواست کردند که این موضوع رسیدگی شده و از دفن اموات به دلائل مشکلاتی که در این منطقه به وجود می آید جلوگیری شود، لذا در جلسه کمیسیون خدمات شهری در این باره و همچنین در خصوص آرامستان بیات صحبت شد که قرار شد شهرداری لایحه را اصلاح کنند.

 

وی عنوان کرد:  در کمیسیون در خصوص آرامستان بیات هم صحبت شد که قرار شد این مورد را هم بیاوریم و گفتیم اگر لایحه را اصلاح کنید و هر سه آورده شود می توانیم هر سه را با هم به رأی بگذاریم.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر مقدس قم در ادامه با تأکید بر این که ابتدا باید دلیل فنی و تخصصی برای تعطیلی دفن در هر آرامستانی آورده شود، گفت: در غیر این صورت امکان نقض وجود دارد به همین دلیل باید استدلال کافی در این باره مطرح شده و جای اعتراض و نقض وجود نداشته باشد.

کد خبر 954168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha