مدیریت فرهنگی کشور برعهده مبلغان متخصص و متعهد است

مالکی نژاد با بیان این که کسانی که فرهنگ را تبیین می‌کنند بعضا از مبانی فکری نادرستی برخوردارند، گفت: مدیریت فرهنگی کشور برعهده مبلغان متخصص و متعهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  «حسن مالکی نژاد» در  كنگره «گام دوم تبليغ» که امروز همزمان با اول تيرماه سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي و روز تبليغ و اطلاع رساني دينی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم در مجتمع نور برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی اظهار داشت: آن چیزی که در قالب تئوری گفته می‌شود باید به منصه ظهور رسیده و عملیاتی شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم در ادامه عنوان کرد: در این چند سال جنبه تئوری مسائل مان پررنگ تر بوده به همین دلیل خروجی آن در جامعه به خوبی دیده نشده است، چون مدیریت فرهنگی درست انجام نشده و شاید به آن چیز ی که خودمان گفته ایم عمل نکرده ایم همچنانکه رهبر معظم انقلاب روی فرهنگ و امور فرهنگی تأکید بسزایی دارند، هرچند باید بدانیم این دو با یکدیگر متفاوت است.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ مربوط به جامعه می‌شود، اظهار داشت: اگر ما فرهنگ را درست کردیم و مسیر رشد فردی افراد را مهیا کردیم قطعا جامعه در مسیر سعادت حرکت خواهد کرد، بنابراین ضرورت مدیریت فرهنگی چیزی نیست که بخواهیم از آن بگذریم چون از زمان انبیاء و اولیاء تا امروز بوده است تا فرهنگ جامعه بر اساس مبانی دینی درست شود.

 

مالکی نژاد بیان داشت: کسانی که فرهنگ را تبیین می‌کنند بعضا از مبانی فکری نادرستی برخوردارند چون می گفتند ما موظف نیستیم مردم را وارد بهشت کنیم در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اتفاقا حاکم و مدیران جامعه اسلامی باید به گونه عمل کرده و مردم را به گونه مدیریت کنند تا زمینه سعادت و رسیدن آن ها به بهشت را فراهم کنند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این مسیر راه را باید حاکمیت اسلامی بر اساس مبانی دینی دنبال کند که چنین چیزی بر عهده مبلغان است همچنانکه اگر مبلغان نبودند شاید انقلاب اسلامی و جبه های جنگ آن روز و امروز خیلی به نتیجه نمی رسید و آمدن مردم پای صحنه به همین دلیل بود که حرف و عمل روحانیت و امام راحل را دیدند.

کد خبر 941065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha