لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دست فروشان برای تثبیت کسب و کارها

جلالی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دست فروشان برای تثبیت کسب و کارها گفت: این عزیزان با دریافت این تسهیلات می‌توانند کسب و کار خود را به صورت ثابت و درون مغازه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «عبدالله جلالی» عصر امروز(یکشنبه 11خرداد) در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به بازگشایی دو شبستان از مسجد جمکران به روی مردم تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید هوا، تصمیم خوبی گرفته شده است.

 

رئیس شورای شهر قم افزود: دوستان دانشگاه علوم پزشکی با بازدیدی که از مسجد مقدس جمکران داشتند، شبستان های این مسجد را برای بازگشایی مناسب دیدند، از این رو به عقیده من لازم است شبستان حرم هم با توجه به گرمی هوا باز شود.

 

وی با بیان این که شبستان حرم موقعیت مناسبی دارد، گفت: با بازگشایی شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)  اصول بهداشتی نیز می‌تواند به صورت کامل رعایت شود، بنابراین بازگشایی شبستان جمکران و هم شبستان حرم مطهر برای رفاه مردم لازم است، از این رو خوب است در این مورد نیز تصمیم گیری شود.

 

جلالی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: عزیزان مستقر در حرم مطهر نیز این آمادگی را دارند که همه اصول بهداشتی را رعایت کنند، از این رو لازم است که مکاتبه ای با ستاد ملی در این مورد صورت بگیرد چراکه گرمای صحن های حرم قابل تحمل نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی دست فروشان یادآور شد: جلسه ای که خدمت آقای محبی در شورا بودیم این مسأله را مطرح کردیم و هدف این بود که بتوانیم این گونه اقدامات را به حداقل برسانیم، از این رو تصمیم گیری مبنی بر برگزاری روز بازارها به صورت سه روز در هفته، امری مناسب است.

 

رئیس شورای شهر قم بیان داشت: در آن جلسه دو پیشنهاد مطرح شد، اولا با توجه به این که دست فروشان و روزبازاران  غالبا جزو اقشار ضعیف هستند اگر بتوانیم ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت به آنها بدهیم می‌ توانیم کسب و کار آنها را تثبیت کنیم تا همان شغلی که به صورت دست فروشی دارند در مکانی مناسب و در مغازه ای به صورت ثابت داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: نکته دیگر این بود که در حاشیه زمین های ملی که داریم دو سه نقطه برای دست فروشان آماده سازی شود که همه اصول بهداشتی رعایت شود و فضاسازی های لازم صورت بگیرد و افراد با شناسنامه رسمی کسب و کار برای داشتن درآمد مستمر حضور پیدا کنند.

کد خبر 934198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha