توطئه غرب برای تحریف آخرالزمان

غرب با تقویت رویکردهای مسیحیان هزاره گرای پروتستانی، پروژه تحریف پایان تاریخ را رنگ دینی داده است . آن ها حتی کشورگشایی های عراق و افغانستان را در راستای تفکر آخرالزمانی خود توجیه می کند.

در سومین بخش از مجموعه پایان تاریخ به روایت غرب، سراغ یکی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت رفته است تا از ابعاد جدید پروژه غرب برای تحریف آخرالزمان پرده بردارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان، دانش آموخته حوزه علمبه قم و از اساتید مرکز تخصصی مهدویت، نویسنده کتاب "تأملی نو در نشانه های ظهور" و از کارشناسان مباحث آخرالزمان است که در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبستان، از اهمیت رویکرد های سیاسی و دینی غرب به موضوع پایان تاریخ سخن گفته است.
 

حجت الاسلام شهبازیان تصریح کرد: سوء استفاده غرب از باور عمیق ادیان و مکاتب به پایات تاریخ، نجات دنیا توسط مرد الهی و ایجاد جامعه ای پر از صلح و امنیت، مهم ترین نکته ای است که در بازخوانی روایت غرب از آخرالزمان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی توضیح داد: افلاطون در کتاب "جمهوری"، فارابی در کتاب "آرای اهل مدینه فاضله"، توماس مور در کتاب "یوتوپیا"، آگوستین قدیس در کتاب "شهر خدا"، بیکن در کتاب "آتلانتیس جدید" و بسیاری از اندیشمندان بزرگ تاریخ به ترسیم آرمان شهر مطلوب انسانی پرداخته اند که نشان دهنده نیاز بشر به جامعه آرام و امن است.

 

این کارشناس حوزه دین، با اشاره به گرایش ادیان به پایان مبارک تاریخ، به دیدگاه مکاتبی مانند شینتو، کنفوسیوس، هندو، بودیسم و زرتشت اشاره کرد و افزود: همه این مکاتب به موعود آخرالزمان معتقدند.
وی در توصیف نظرگاه آیین هندو به این موضوع گفت: در آیین هندو، سه خدای "ویشنو"، "شیوه" و "برهمن" وجود دارند که ویشنو، بار ها به صورت های گوناگون در زمین تجلی می یابد و در دهمین و آخرین تجلی خود، در صورت انسانی به نام "کلکی"، سوار بر اسب سفید و با شمشیری از نیام بیرون کشیده، ظهور خواهد کرد.

 

حجت الاسلام شهبازیان درباره باور های آیین بودا و زرتشت نیز اذعان کرد: همان طور که به عقیده پیروان بودا، بودای پنجم در آخرالزمان ظهور می کند، به اعتقاد زرتشتیان نیز، فردی به نام "سوشیانت" _تولدی اسطوره ای دارد و از دختری که با نطفه باقی مانده از زرتشت باردار گشته_ متولد می شود و جهان را سراسر عدالت می کند.
وی درباره ادیان ابراهیمی تأکید کرد: باور به موعود در ادیان ابراهیمی نیز وجود دارد و گر چه در دین یهود، نام مشخصی ذکر نشده است و از "ماشیح" به عنوان فرزندی از نسل داوود یاد می کنند، اما در ادیان مسیحیت و اسلام، با ذکر مشخصات دقیق تریی از "بازگشت دوم مسیح(ع)" و "امام مهدی(عج)" سخن گفته شده است.

 

این استاد مرکز تخصصی مهدویت در بخشی از سخنان خود با بیان این که در الهیات مسیح از عصر "آپوکالیپس" سخن گفته شده است، اظهار داشت: در نگاه مسیحیان کاتولیک و ارتودوکس، بازگشت دوم مسیح با قیامت همراه خواهد شد و مسیح(ع)، حکومتی بر زمین ایجاد نمی کند، اما در نگرش پروتستان های مسیحی هزاره گرا یا همان صهیونیست_مسیحیان، مسیح(ع) با غلبه بر ضدمسیح، شیطان را برای 1000 سال به زنجیر می کشد و 1000 سال حکومتی همراه با صلح و عدالت حقیقی پدید می آورد.
وی مدعی شد: غرب_چه غرب دینی و چه غرب سیاسی_ با بهره گیری از این باور عمیق میان مکاتب و ادیان، برای اهداف امپریالیستی خود برنامه ریزی کرده است.

 

این کارشناس حوزه مهدویت و آخرالزمان گفت: غرب سیاسی با دنبال کردن شعار "جهانی سازی"، در واقع، وارد فضای موعودباوری شد و ضربه های مهلکی به موعودگرایی وارد آورد.
وی درباره سوءاستفاده غرب از باور ادیان به منجی، تأکید کرد: دامن زدن به موضوع جهانی سازی سبب تقویت غرب برای انحراف آموزه دینی موعودباوری خواهد شد.

 

نویسنده کتاب "تأملی نو در نشانه های ظهور" از توجه غرب به تفسیر های صهیونیست_مسیحیان از کتاب مقدس سخن گفت و اظهار کرد: غرب دینی نیز با تقویت رویکردهای مسیحیان هزاره گرای پروتستانی، پروژه تحریف پایان تاریخ را رنگ و بوی دینی داده است و حتی کشورگشایی های آمریکا و انگلستان در عراق، افغانستان و ... را با خوانشی دینی و در راستای تفکر آخرالزمانی خود توجیه می کند.
وی با اشاره به اقدامات غرب دینی برای معرفی ضدمسیح و هموار کردن مسیر امپریالیسم غربی، تصریح کرد: نباید فریب شعار های دینی در غرب را خورد؛ چراکه استفاده دین در غرب، استفاده ای کاملا ابزاری است.

 

حجت الاسلام شهبازیان مدعی شد: بعد از رنسانس در غرب و ورود آنان به مدرنیته و پست مدرنیته، امانیسم روز به روز بارور شد و در نگاه لیبرال و امانیستی، دین به طور طبیعی یک ابزار در خدمت انسان قلمداد می شود.

در بخش دوم این گفت و گو به سینمای هالیوود و شیوه های بهره گیری غرب از رسانه برای ترویج ایدئولوژی های اومانیستی و روایت غربی پایان تاریخ بر مبنای نگرش های لیبرال دموکراسی پرداخته ایم که در شماره های بعدی این مجموعه می خوانید.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 92881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha