رسانه های بیگانه بیش از ۳۰ خط خبری علیه ایران پیگیری می‌کنند

صفری گفت: رسانه های بیگانه در سه ماه گذشته بیش از ۳۰ خط خبری متنوع استانی و ملی مرتبط با کرونا را علیه کشورمان در دستور کار قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی صفری» امروز در نشست کارگروه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی ستاد کرونای آذربایجان شرقی اظهار داشت: حوزه های تولید پیام در شبکه استانی تا کنون ۴۵۵ ساعت در خصوص کرونا برنامه و محتوا تهیه و پخش کرده اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که رسانه های بیگانه در سه ماه گذشته بیش از ۳۰ خط خبری متنوع استانی و ملی مرتبط با کرونا را علیه کشورمان در دستور کار قرار دادند، افزود: روشنگری و اطلاع رسانی از اقدامات و مطالبات مردمی و به تصویر کشیدن ایثار و همدلی ها موضوعی بود که توانست در روزهای کرونایی نقش آفرینی و با هجمه رسانه ای هم مقابله کند.

وی این را هم گفت که کرونا با تمام مشکلاتی که داشت، اما با شرایط یکسانی که برای کشورهای دنیا ایجاد کرد؛ باعث شد چهره واقعی و ظرفیت‌های ساختگی غرب آشکار شود به طوری که کشور ما توانست در این میدان سخت، نمره قابل قبولی کسب کند.

صفری ادامه داد: این کارگروه از ابتدای شیوع کرونا در استان تشکیل شد و آغاز به فعالت کرد و عهده دار اطلاع رسانی و هدایت و آموزش افکار عمومی بود که با تلاش اعضای کارگروه این حوزه کاملا مدیریت شده تا جایی که اکنون به نتایج مثبتی دست یافته ایم و این کارگروه توانسته در رتبه اول قرار گیرد.

وی گفت: وجود آموزه های دینی در رعایت بهداشت فردی در کشور ایران که موجب آشکار شدن چهره وحشی غرب شد، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و جهاد در بین ایرانیان که این نگاهی متفاوت به مقوله انسانیت در غرب دارد، و نوعی اعتماد بین نظام و ملت در ایران، از جمله عواملی هستند که کشور ما توانست در مقایسه با غرب نمره قابل قبولی در مقابله با کرونا کسب کند.

صفری خاطرنشان کرد: بحث مواسات و کمک های مردمی هم دیگر موضوعی هست که با هدایت و به تصویر کشیدن رسانه ها کمک بزرگی در بحران کرونا در کشور بود.

وی فضاسازی ها و هجمه های رسانه های بیگانه را علیه ارزش های دینی و قشر مذهبی موضوع مهم دیگر در کشور دانست و گفت: در بحث کرونا دشمنان به دنبال جریانسازی های مختلف در کشور ببودند تا فضا را مسموم کنند اما رفتارهای منطقی و تبعیت از رهبر انقلاب در اولویت دادن به توصیه های بهداشتی نشان داد که دین تقابلی با سلامت و امنیت فردی افراد ندارد.

باقری دبیر کارگروه نیز اظهار داشت: تاکنون ۵۱ مصوبه در این کار گروه داشتیم که همه به مرحله اجرا رسیده و این باعث شده عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی اطلاع رسانی و آموزش، پاسداشت مدافعان سلامت، هشدار به مردم با رویکرد امید و روشنگری، پاسخگویی به هجمه های شبکه های معاند و آگاهی به مردم، مواسات و اهمیت دادن به فاصله گذاری اجتماعی را از اهداف و برنامه های اجرایی این کارگروه اعلام کرد.

بنابر این گزارش، تولید محتواهای جدید رسانه ای برای مقابله با کرونا و مستند سازی از ایثار مدافعان سلامت و کمک های مومنانه موضوعی بود که در این کارگروه به آنها تاکید شد.

کسب رتبه نخست کارگروه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی در میان کارگروه های ستاد کرونای استان و پیگیری مخاطرات و هشدار های کرونایی و مراقبت های بهداشتی در سطح جامعه از دیگر محورهای جلسه بود.

همچنین ساخت مستند هایی در زمینه فعالیت‌های جهادی در روزهای کرونایی، مدافعان سلامت و برنامه های آموزشی برای ترویج فرهنگ فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 930062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha