افزایش کرایه نقدی اتوبوس در راستای سیاست های مقابله با کرونا

حیدری با تأکید بر این که در اتوبوس از افزایش صد در صدی برای پول نقد به جای کارت استقبال می‌ کنیم، گفت: این مسأله به نفع مشتری است و با سیاست های کرونا هماهنگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی حیدری» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 31 اردیبهشت) در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان این که نرخ اعلامی برای افزایش برای تاکسی رانی توسط شورا 45 درصد بوده است، اظهار داشت: آنها در نهایت نرخ 32.5 درصد را برای افزایش نرخ اعلام کرده اند.

 

فرماندار قم با اشاره به علت مصوب نشدن میزان افزایش نرخ تاکسی ها در کمیته انطباق فرمانداری گفت: دلیل این مسأله آن است که در بررسی ها معلوم شده که لیست نرخ ها یکسان نیست و در مواردی متفاوت است و روی این مبنا تصمیم نگرفتیم.

 

وی یادآور شد: قرار شد دوستان تاکسی رانی با اضافه کردن دو آیتم میزان افزایش نرخ جدید را بیاورند تا قابل تصمیم گیری باشد و بتوانیم در مورد آن به تصمیم قطعی برسیم.

 

حیدری با تأکید بر این که در اتوبوس از افزایش صد در صدی برای پول نقد به جای کارت استقبال می‌ کنیم، گفت: این مسأله به نفع مشتری است و با سیاست های کرونا هماهنگ است، بنابراین با کارت 700 و نقد 1500 تومان دریافت می‌ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما ابتدا روی مبلغ 660 تومان تأکید داشتیم و مبنای ما بودجه سال 98 بود که بر اساس نرخ تورم بوده است، هرچند مشکلات اتوبوس رانی را درک می‌ کنیم، به ویژه این که اتوبوس های شخصی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و علی رغم افزایش قیمت ها باید نرخ های ما را بپذیرند.

 

فرماندار قم با اشاره به این که مطالبات بخش اتوبوس رانی توسط شهرداری و دولت هنوز پرداخت نشده است، عنوان کرد: شورای شهر هم به فکر مردم و هم به فکر اتوبوس ران ها باشند به همین دلیل می‌ دانیم که شورای شهر بیشتر از ما دلسوز مردم است و وظیفه اش از دفاع از حقوق مردم است و ما نیز به این مسأله احترام می‌ گذاریم و اگر این موضوع را به سمت مردم برده ایم در همین راستا بوده است.

 

وی با بیان این که نرخ مصوب برای اتوبوس در صورت هماهنگی اعضا مانعی ندارد، گفت: البته من عقیده دارم خوب است ابتدا برای این ایام یک تصمیم بگیریم که هم بتوانیم از اصناف و هم از تاکسی رانی و هم اتوبوس رانی و هم از حقوق مردم دفاع کنیم.

 

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تولید و توزیع اقلام بهداشتی در استان نیز خاطرنشان ساخت: من عقیده دارم اول باید نیاز استان تأمین شود به ویژه اماکنی که بازگشایی می‌ شوند مورد توجه قرار بگیرند و بعد از آن دپو و ذخیره سازی دانشگاه است تا در پاییز و زمستان دستمان خالی نباشد و به نظر من 500 هزار ماسکی که برای ذخیره سازی اعلام شده کافی نیست.

 

وی اضافه کرد: قیمت اقلام هم باید قیمت مصوب باشد که دستگاه مربوطه اعلام کند که در این صورت می‌ توانیم به صادرات به دیگر استان ها نیز فکر کنیم، اما به طور کلی اقلام بهداشتی هم برای مراکز بهداشتی درمانی و هم برای توزیع در بین مردم مهم است.

کد خبر 930862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha