۲۱ نفر از رانندگان اتوبوسرانی به کرونا مبتلا شدند

حسن شاهی گفت: علی رغم تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی متاسفانه تست ۲۱ نفر از این رانندگان مثبت اعلام شده که بنا بر تصمیم وزارت بهداشت در قرنطینه یا بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود حسن شاهی»، امروز (سه شنبه 23 اردیبهشت) با بیان این که شیراز در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: نمی توان تاریخ دقیقی برای آغاز به کار اتوبوس و مترو اعلام کرد و در همین زمینه بیش از یک هزار و 700 راننده اتوبوس تست کرونا داده اند که این در کشور بی نظیر است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز اظهار کرد: همچنین این سازمان روزانه از 500 نفر از پرسنل زحمتکش تاکسیرانی تست کرونا می گیرد که با در نظر گرفتن شمار 15 هزار راننده تاکسی در مدت کوتاهی خواهیم توانست آزمایش های زیادی را به ثبت برسانیم.

وی با اشاره به مثبت شدن تست کرونای 102 از رانندگان اتوبسرانی شیراز، اظهار داشت: علی رغم تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی متاسفانه تست 21 نفر از این رانندگان مثبت اعلام شده که بنا بر تصمیم وزارت بهداشت در قرنطینه یا بستری هستند البته در نظر داشته باشیم که افراد مبتلا به کرونا هیچ علامت ظاهری نداشتند و شناسایی انها کمک شایان توجهی به جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می کند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به آمار رانندگان تاکسی مبتلایان بیماری کرونا، افزود: در سطح کشور نزدیک به 500 نفر از رانندگان تاکسی به این بیماری مبتلا شده که متاسفانه 31 نفر فوتی داشته ایم، در نظر داشته باشیم که امکان تست اجباری از رانندگان تاکسی وجود ندارد و باید همه جامعه از پروتکل های پیشگیرانه استقبال کنند.

حسن شاهی تاکید کرد: ضدعفونی مستمر تاکسی ها در دستور کار شهرداری است و وسایلی از قبیل محلول ضدعفونی، ماسک و دستکش در اختیار رانندگان قرار می گیرد، به علاوه موافقت شهرداری شیراز برای اختصاص بودجه ای برای جداسازی کابین تاکسی ها اخذ شده و این در حالی است که کابین راننده اتوبوس ها پیش از این جدا سازی شده بود.

حسن شاهی گفت: طبق مصوبه های قانونی کرایه هر کورس تاکسی در شیراز مبلغ 800 تومان است و اخذ بیش از این مبلغ تخلف محسوب می شود اما باید در نظر داشت که رانندگان از یک چهارم از درآمد خود بنا بر طرح فاصله گذاری اجتماعی از دست داده اند، بنابراین باید تعاملی میان رانندگان و مسافران انجام شود تا سلامتی عمومی جامعه حفظ شده و رانندگان نیز متضرر نشوند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز به قیمت های نجومی خودرو اشاره کرد و گفت: گرانی لوازم یدگی و تعمیر و وسایل مصرفی خودرو به موازات بهای اتومبیل جهش چند برابری داشته اند به همین دلیل افزایش نرخ کرایه گریز ناپذیر است، در همین رابطه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر ارایه شده که در دست بررسی است.

وی اظهار کرد: هزینه هر سفر درون شهری برای مسافران اتوبوس در حدود یک هزار و 850 تومان است که مسافران به طور متوسط بهای 550 تومان را پرداخت کرده و مابقی توسط شهرداری شیراز جبران می شود.

کد خبر 928040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha