نرخ جدید کرایه اتوبوس درون شهری قم برای بعد ماه رمضان اعلام شد

یزدی با اشاره به نرخ جدید مصوب در شورای شهر قم برای دریافت کرایه گفت: کرایه اتوبوس با کارت مخصوص ۷۰۰ تومان و به صورت نقدی ۱۵۰۰ تومان دریافت می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «امیر یزدی» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 31 اردیبهشت) در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تأثیرات کرونا بر وضعیت اتوبوس رانی استان اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حدود دو ماه و نیم با تعطیلی اتوبوس ها مواجه بودیم.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: انشاءالله پس از ماه مبارک رمضان ناوگان اتوبوس قم به مدار خود برمی گردد البته با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی به همین جهت  اتوبوسی که 80 نفر ظرفیت دارد باید با 12 تا نهایتا 20 نفر جا به جا شود.

 

وی با اشاره به وضعیت بحرانی در ارتباط با اتوبوس رانی قم بیان داشت: در حقیقت با توجه به لزوم کاهش مسافران باید نرخ ها چهار برابر شود به علاوه این که اقلام و لوازم دیگر هم گران شده است و ناوگان دو ماه و نیم تعطیل بوده و ما یارانه ای در سال 98 نگرفته ایم.

 

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی از اعضای این ناوگان به نان شب خود محتاج هستند و هزینه تمام شده یک مسافر در شرایط عادی دو برابر این میزانی است که هنوز تصویب نشده است و امیدواریم با مبلغ اعلام شده از سوی شورای شهر، در فرمانداری موافقت شود.

 

وی با بیان این که اتوبوس هم مثل چیزهای دیگر در کشور گران شده است، گفت: اتوبوس اسکانیا با موتور سوئدی که سال گذشته یک میلیارد و 200 تومان بوده امسال با موتور چینی به 2 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: چون اقشار ضعیف از اتوبوس استفاده می‌ کنند باید افزایش نرخ ها منطقی باشد ولی به نظر می‌ رسد 700 تومان مبلغ خوبی است که البته این مبلغ برای پرداخت با کارت است و میزان پرداخت نقدی 1500 تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 930831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha