فعالیت ۱۸ فروشگاه همشهری و ۴۷ بازار ریحان در قم

سامع از فعالیت ۱۸ فروشگاه همشهری و ۴۷ بازار ریحان در قم خبرداد و گفت: با ساماندهی بازارهای روز و محدودیت روزهای برقراری این بازار، مشکل ترافیکی شهر نیز حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید امیر سامع» عصر امروز(یکشنبه 11خرداد) در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این که شغل های استاندارد دارای واحد تجاری با نظارت کار خود را انجام می‌ دهند، گفت: مشکل اساسی ما در مورد بازارهای روز و دست فروشان است که برای آنها تصمیم های خوبی گرفته شده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به واحدهای عرضه مستقیم که در قالب سازمان میادین نظارت می شوند، گفت: ما 18 فروشگاه همشهری داریم که سعی می‌ کنند فضای مستقیمی را در بحث ارزاق ایجاد کنند و 47 بازار ریحان داریم که در همه نقاط شهر هستند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: 11 بازار ریحان اخیر با اولویت وانت بارهای سطح شهر به آنها اعطا شده است که این کار را همچنان ادامه خواهیم داد و همچنین 24 محل برای عرضه گل و گیاه درون شهر داریم؛ بازارهای ریحان در حقیقت در زمین هایی که ساخت و ساز نمی‌شود با اجازه افراد مالک یا اجاره آنها همراه با سازه مشخص راه اندازی شده و صاحبان آنها مجوز سه ساله می‌ گیرند و فعالیت می‌ کنند.

 

سامع با اشاره به علت ساماندهی روزبازارها بیان داشت: ماده 55 قانون شهرداری ها به صراحت اعلام کرده است: «سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدانها و پارکها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق وسیله مأمورین خود رأساً اقدام کند».

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تقریبا بازارهایی که داخل خیابان ها شکل می‌ گرفت به سمت زمین های حصار گذاری شده رفته است و محل های استقرار دست فروشان نیز با توجه به تصمیم جدیدی که گرفته شده معزل ترافیکی عمده ای ندارد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به افرادی که در این دوره حذف می شوند، گفت: به افراد غیر بومی، افرادی که اقدام به فروش اقلام غیر بهداشتی یا غیر مجاز می‌کنند و همچنین افرادی که در بازارهای ریحان ساکن هستند مجوز حضور در این بازارهای روز داده نمی‌شود.

کد خبر 934203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha