مردم تقاضای راه اندازی خطوط اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند

ذاکریان با بیان این که آمادگی راه اندازی خطوط اتوبوس درون شهری بعد از ماه مبارک رمضان وجود دارد، گفت: فعلا هشت خط راه اندازی می‌شود ولی مردم می‌توانند تقاضای راه اندازی خطوط اتوبوس را در سایر خطوط به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «عباس ذاکریان» بعد از ظهر امروز در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به موضوع دریافت وجه تاکسی ها به صورت الکترونیکی اظهار داشت: ما این مسأله را به صورت پایلوت در تعدادی از تاکسی به صورت آزمایشی انجام داده ایم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان این که این طرح موفق بوده است، گفت: انشاءالله ظرف یک ماه آینده به کل تاکسی های خطوط، ون ها و تاکسی های گردشی این مسأله ابلاغ می‌شود تا وجوه به صورت الکترونیکی دریافت شود شبیه همان چیزی که در اتوبوس ها شاهد هستیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: آمار جابه جایی به وسیله اتوبوس در اسفندماه 97 یک ملیون و 400 هزار نفر بوده ولی در اسفند 98 با وجود باز بودن حرم های مطهر به حدود 300 هزار نفر رسیده است، به همین جهت هرچند تقاضای عمده ای نیست و 92 درصد کاهش تقاضای اتوبوس داریم ولی آمادگی راه اندازی خطوط اتوبوس وجود دارد.

 

ذاکریان تأکید کرد: توزیع ماسک از توان ما خارج است ولی جاهایی را می‌ توانیم برای توزیع در اختیار مردم قرار بدهیم.

 

وی با اشاره به این که در سامانه 137 تقاضاها ثبت می‌ شود، گفت: این اجازه از طرف ستاد استانی مقابله با کرونا داده شود که هماهنگی فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی چون بعد از عید فطر گشایش هایی که صورت می‌ گیرد و تقاضای سفر ایجاد می‌ شود، بتوانیم با رعایت اصول بهداشتی خطوط جدیدی را اضافه کنیم.

کد خبر 930905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha