سازمان تاکسی رانی و اتوبوس رانی قم ادغام می‌ شوند

یس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در قم از ادغام دو سازمان تاکسی رانی و اتوبوس رانی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «روح الله امراللهی» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 31 اردیبهشت) در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به موضوع افزایش نرخ تاکسی ها و اتوبوس ها اظهار داشت: نرخ های پیش بینی و ارائه شده بر مبنای افزایش قیمت های بهمن ماه است.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم افزود: به دلیل موضوع کرونا مصوبه بهمن ماه به فروردین ماه افتاد، شما ببینید ما در تاکسی رانی باید مصلحت را در نظر بگیریم و شرعا و قانونا مسؤول هستیم و باید به فکر خانواده های این عزیزان باشیم.

 

وی با بیان این که در تاکسی رانی نرخ ها 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: علت اولیه آن افزایش نرخ بنزین و افزایش یک باره نرخ قطعات خودرو بوده تا جایی که برخی قطعات خودرو از فروردین ماه 98 تا الان حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

امراللهی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 15 درصد حقوق کارگران باید افزوده می‌ شد و تا الان قیمت هایی که در هر سال افزایش داده ایم زیر نرخ تورمی بوده که بانک مرکزی اعلام کرده است، از این رو متوسطی که باید افزایش پیدا می‌ کرد حدود 45 درصد است ولی افزایش ما حدود 30 درصد بوده است.

 

وی عنوان کرد: در بحث تاکسی های گردشی با توجه به فضای اجتماعی شهر و این که به خانواده های این افراد مدیون هستیم به 1700 تومان رسیده ایم ولی این مسأله و نرخ اتوبوس رانی هنوز در فرمانداری مصوب نشده است.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان این که در مورد اتوبوس رانی سال 25 میلیارد تومان یارانه باید به اتوبوس رانی تعلق بگیرد، گفت: از این میزان تنها 3 میلیارد تومان پرداخت شده است و سهم شهرداری و دولت در این قسمت ناچیز بوده است به همین دلیل، این مسأله نیز در چالش بحث اتوبوس رانی مؤثر بوده است.

 

وی بیان داشت: تاکسی رانی و اتوبوس رانی در حال ادغام شدن است و به طور کلی ما باید مصالح یک ملیون و 300 هزار نفر جمعیت استان قم و 10 هزار خانوار اتوبوس ران و تاکسی ران را همزمان در نظر بگیریم و نسبت به این مسأله مسؤولیت داریم.

 

امراللهی با اشاره به این که مبلغ 520 تومان اتوبوس به 700 تومن رسیده است،گفت: این در حالی است که برآورد ما حداقل 1000 تومان بوده است ولی به لحاظ رعایت حال مردم است، اما به دلیل ضرورت دولت الکترونیک و همچنین بحث کرونا، مبلغ اعلام شده برای اتوبوس در صورت پرداخت با کارت است و پرداخت نقدی 1500 تومان خواهد بود.

کد خبر 930825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha