سبک زندگی اسلامی نشان داد که در اوج بحران نیز می تواند نجات دهنده انسان ها باشد

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به فداکاری پزشکان و پرستاران کشور در اوج شیوع ویروس کرونا گفت: سبک زندگی اسلامی نشان داد که در اوج بحران نیز می تواند نجات دهنده انسان ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به زمانبندی بعد از رمضان و بعد از کرونا گفت: ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خدا به عنوان زمانی برای کسب توفیقات بود که امیدواریم بعد از رمضان نیز عنایات خداوند را بتوانیم نگه داریم و بعد از رمضان نیز بایستی سعی کنیم دوباره صفحه عمر خود را سیاه نکنیم و اطاعت خدا را داشته باشیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما احساس می کنیم که وجود این ویروس تمام معادلات، رسم و رسومات  و سنت ها را به هم ریخت اما اگر بتوانیم در آنها تحول ایجاد کنیم و نعمت های کرونا را برشماریم می توانیم از آنها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: امروز نیازمند تحول بزرگی در مساله آموزش و پرورش، اعتقادات، اقتصاد و اجتماع هستیم که در مساله آموزش و تربیت و محیط خانواده و همچنین جلوگیری از اسراف ها و پیشگیری از تجمعات و گناه این ویروس به خوبی توانست این تغییرات را در پی داشته باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ادامه داد: امروز باید در آموزش های خود برگردیم و دست از آموزش های انگلیسی دست برداریم و به آموزش قرآنی و به اصل های تدین، تفکر و تعقل روی بیاوریم.

امام جمعه یزد بیان کرد:  تمام دنیا ثابت کردند که وفا ندارند بلکه نشان دادند که در حق هم نیز جفا می کنند و حتی به خودشان نیز رحم نمی کنند و انسانیت و اخلاق را نیز زیر پا گذاشتند و این نشان داد که سبک زندگی غربی به درد نمی خورد.

وی گفت: سبک زندگی اسلامی نشان داد که در اوج بحران نیز می تواند نجات دهنده انسان ها باشد زیرا در این شرایط دیدیم که پرستارها و دکترهای ما در کنار مریض های خود جان دادند اما دست از فداکاری برنداشتند.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: این سیره اهل بیت (ع) بود که این سیره باید به آموزش ما برگردد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: کرونا معلوم کرد که در چنین مواقعی دین و سیره اهل بیت (ع) به درد می خورد و بی خود آموزش های غربی را به خورد بچه های خود نیاورید.

وی گفت: متاسفانه تفکر و خودباور برای ما نیامند زیرا نگذاشتند به خود باوری برسیم و در این راستا باید در کار خود اخلاص داشته باشیم و هر کاری برای خدا کردیم ضرر نکردیم.

وی همچنین با اشاره به ترویج دوچرخه سواری در شهر یزد گفت: در این زمینه به مسئولان تذکر دادیم که دوچرخه سواری در شهر باید ساماندهی شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما به شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد کردیم که چند پارک برای بانوان ایجاد کنند تا  فضای امن برای آنها ایجاد شود و بتوانند به راحتی دوچرخه سواری کنند.

امام جمعه یزد گفت: نباید در استان ولنگاری شود و بایستی مراعات شود تا این باب نشود و امروز باید به مسائل دینی و اعتقادی مراعات شود.

 

کد خبر 931205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha