کارگاه های تولیدی کانون های مساجد اقدامی موثر در جهش تولید و اشتغال است

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت استمرار فعالیت کارگاه های تولیدی گفت: ایجاد کارگاه ها تولیدی خانگی توسط کانون های مساجد اقدامی موثر در زمینه جهش تولید و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به احیای کارکردهای مساجد گفت: متاسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن نقش مساجد در محلات هستیم در صورتی که باید با محوریت مساجد اقدامات و فعالیت های ما صورت گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر فعالیت های ما با محوریت مساجد شکل گیرد به خوبی می توانیم کنترل آسیب های اجتماعی را داشته باشیم زیرا مسجد می تواند با ایجاد تعلق خاطر برای افراد به صورت فعال در این زمینه حرکت کند.

وی بیان کرد: اگرچه به واسطه شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی مساجد بودیم اما باز هم بچه های مسجد به خوبی توانستند با همدلی به فعالیت های خیرخواهانه بپردازند.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: امیدواریم پس از بیماری کرونا بتوانیم باردیگر به این امر پرداخته و مساجد را محور فعالیت های خود قرار دهیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز با واسطه شیوع ویروس کرونا دیدیم که فرهنگ و تمدن غرب به هیچ عنوان انسانیت را از خود نشان نمی دهد و به فکر آن نیست که نمونه بارز آن را توسط آمریکا مشاهده می کنیم به نحوی که هیچ توجهی به مردم ندارد و به راحتی کشتار مردم را مشاهده می کند و هیچ تلاشی برای جلوگیری از آن نمی کند.

وی گفت: امروز غرب سعی دارد فرهنگ ما را ندیده انگاشته و فرهنگ خود را به جامعه ما تحمیل کند در صورتی که فرهنگ ما اصیل و ایرانی است که مردم نیز باید برای آن تلاش کنند.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اقدامات ستاد هماهنگی کانون های مساجد در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا گفت: اقدام کانون ها در ایجاد کارگاه های تولیدی خانگی و کوچک در زمینه ماسک می تواند اقدام مناسبی در جهت رونق و جهش تولید باشد و بارها بر ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک و خانگی تاکید داشته ایم زیرا می تواند نجات دهنده صنعت و اقتصاد و رفع معضل بیکاری کشور باشد.

امام جمعه یزد بیان کرد: جمعیت کشور اکنون بیش از ۸۰ میلیون نفر است و هر شخص در طول سال حداقل چهار تکه از انواع لباس و پوشاک استفاده می‌کند، این به معنای نیاز کشور به حداقل بیش از ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک است.

امام جمعه یزد با ابراز تأسف از اینکه بخش زیادی از این پوشاک اکنون از کشورهای مختلف به ویژه چین وارد می‌شود، گفت: متأسفانه اکنون بازارهای پوشاک و کفش ایران به کشورهایی از جمله چین اختصاص پیدا کرده و تولید کنندگان ما خسارت‌های زیادی را به این دلیل متحمل شده‌اند.

ناصری با بیان اینکه اگر بخواهیم این ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک را در داخل کشور تولید کنیم، باید برای میلیون‌ها نفر شغل ایجاد کنیم، گفت: به این ترتیب نه تنها حجم بسیار زیادی از واردات و خروج ارز از کشور حذف می‌شود بلکه بسیاری از مشکل اشتغال کشور هم رفع می‌شود.

 

کد خبر 928619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha