​بازارچه‌های محلی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می شود

رئیسی گفت: به منظور حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت تمام شده عرضه کالاها و محصولات تولیدی استان، بزودی بازارچه‌های محلی در مناطق مختلف استان راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا رئیسی» امروز (پنجشنبه ۱ خرداد) در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، گفت: به طور مثال در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت حبوبات در استان و کشور هستیم، در حالی که در استان ما سالانه ۱۶ هزار تن حبوبات تولید میشود که می توان با بسته بندی مناسب در بازارهای محلی این محصولات را با قیمت مناسب تر به مردم عرضه کرد.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه اندازی بازارچه های عرضه مستقیم کالا از اولویت‌های ستاد تنظیم بازار ابلاغی وزیر کشور است که باید در سال جاری محقق شود.

 

رئیسی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد، توجه به ظرفیت تعاون روستایی و اتحادیه‌ها، به حداقل رساندن آثار کمبود کالاها و مدیریت همزمان تولید، عرضه و نظارت بر بازار از دیگر محورهای اولویت‌دار ستاد تنظیم بازار است.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این محورها باید به صورت فصلی تهیه و به وزارت کشور ارسال شود.

 

 بر اساس این گزارش در ادامه «سجاد رستمی» در این نشست گفت: در ۲ ماهه فروردین و اردیبهشت امسال ۱۰ هزار بازرسی از اصناف این استان انجام گرفت.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۰ درصد این بازرسی‌ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بوده است.

 

به گفته وی، در این بازرسی‌ها، ۳۳۲ تخلف کشف و برای ۲۸۸ صنف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ۳۳ واحد صنفی فعال در استان طی ۲ ماه گذشته بیشتر از سه تخلف مرتکب شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ واحد صنفی که بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده پلمپ می‌شود و مشخصات این واحدها از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

رستمی، بیشترین تخلف صورت گرفته از سوی اصناف استان را نبود برچسب قیمت دانست و گفت: کم‌فروشی، گران‌ فروشی، تقلب، احتکار و بی‌توجهی در رعایت مسائل بهداشتی از دیگر تخلفات اصناف استان بوده است.

 

کد خبر 931265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha