سوم خرداد از برگ های زرین دفاع مقدس است

حجت الاسلام شمس الدین سوم خرداد را از برگ های زرین دفاع مقدس دانست و گفت: فتح خرمشهر ویژگی برجسته هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز(شنبه، ۳ خرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوم خرداد از برگهای زرین دوره دفاع مقدس است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام با توکل به خدا و با پشتوانه ایمانشان علیرغم تجهیزات پیشرفته و تسلط دشمن توانستند با دستانی خالی، این فتح و پیروزی بزرگ را رقم بزنند.



امام جمعه شهرستان بندرانزلی آثار، پیامدها، تلاشها و پیروزی های بiدست آمده در طول دفاع مقدس را در تاریخ بشر بی نظیر دانست و متذکر شد: فتح خرمشهر کلیه معادلات جنگها و عوامل موثر در پیروزی لشگرها و ارتش ها را برهم زد.



وی روز سوم خرداد که منجر به فتح خرمشهر شد را ویژگی برجسته هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: جبهه مقاومت با نیرو، انگیزه و درسی که از این جنگ در فتح خرمشهر گرفت توانست بسیاری از پیروزی ها را از آن خود کند و تا نابودی دشمنان این راه ادامه دارد.



حجت الاسلام شمس الدین در ادامه چند شاخصه اصلی برای سوم خرداد و فتح خرمشهر را ذکر کرد که یکی از آنها اتکاء به خداوند باری تعالی و ایمان قوی رزمندگان اسلام بود.



وی یادآور شد: رزمندگان اسلام می دانستند وقتی به قدرت لایزال الهی متکی باشند، وعده پیروزی که خداوند کریم در قرآن به مومنین داده تحقق خواهد یافت چرا که در آنجا بحث سلاح و توان نظامی نیست بلکه سخن از ایمان و حرکت در راه خدا و مجاهده در راه دین است.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: برای اینکه در سایر کارها نیز چنین دستاورهایی داشته باشیم قطعه باید اتکامان به خداوند باشد.



وی در ادامه به سخنان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری که به مسئولان تاکید داشتند نگاهشان به داخل و اتکاء شان به خدا باشد اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه مسئولان نباید نگاهشان به دست دشمن و قدرت‌های استکباری باشد و از آنها توقع و چشمداتی برای کمک نداشته باشند، از همین اصل نشات می گیرد.



حجت الاسلام شمس الدین خاطرنشان کرد: اگر ما قدرت خداوند متعال را در همه کارها رسم‌العین ما قرار دهیم قطعا نصرت الهی شامل حالمان شده و وعده الهی محقق می شود.



وی دومین شاخصه اصلی فتح خرمشهر که بسیار اثربخش و کلیدی است را تبعیت از رهبری و فرماندهی نظام اسلامی اعلام کرد و افزود: هرجا مردم در طول تاریخ اسلام از امامت و رهبری جامعه تبعیت کردند، پیروز شدهاند.  



امام جمعه انزلی متذکر شد: در ادامه این مسیر آنچه از لحاظ دینی و اصولی ما را به موفقیت می رساند تبعیت از رهبری و عمل به رهنمودهای وی است که قطعا فتح ها و پیروزی هایی را در جبهه های مختلف برای ما پدیدار می کند.

کد خبر 931804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha