تفسیر قرآن رهبری/انسان بی‌تعصب از شدت نظم جهان به آفریننده آن پی می‌برد

رهبری معظم انقلاب با اشاره به تفسیر آیات کلام وحی و نفوذ قرآن در قلب انسان های بی تعصب فرمودند: انسان بی‌تعصب از شدت نظم جهان به آفریننده آن پی می‌برد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، رهبری معظم انقلاب با اشاره به تفسیر آیات کلام وحی و نفوذ قرآن در قلب انسان های بی تعصب فرمودند:«مَن یُدَبِّرُ الأَمْرَ»، این سؤال در ضمن اینکه از مشرکانِ زمان نزول وحی بود، از من و شما هم در قرن بیستم هست. «مَن یُدَبِّرُ الأَمْرَ» کیست که دارد همه‌ی عالم را تدبیر می‌کند؟ از دلِ ذرات تا اعماق دنیاهای دوردست را او دارد می‌گرداند با دستِ قدرت. «مَن یُدَبِّرُ الأَمْرَ»، کیست؟ بی‌تعصب، بی‌غرض، آگاهانه فکر کن تا جواب واقعی را پیدا کنی. «فَسَیَقُولُونَ اللهُ» خواهند گفت «الله». بعضی فکر نکرده می-گویند «الله»، که عقیده‌شان این بوده، در همان زمان هم بوده؛ بنده یک خُرده فکر می‌کنم، دقت می‌کنم، «فَسَیَقُولُونَ اللهُ»، می‌گویم خداست. این انتظام عجیب عالم تکوین از سوی خداست و بس. این دست قدرت اوست که دارد این گردونه را می‌گرداند. آنچه که می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم با چشم طبیعی و چشم غیر طبیعی و آنچه امروز نمی‌بینیم، لکن ده‌ها سال دیگر بر اثر پیشرفت دانش خواهیم دید، جز زاییده‌ها و پدید آمده‌های قدرت خدا، چیز دیگری نیستند «فَسَیَقُولُونَ اللهُ».


در این کتابی که دو، سه نفر مترجم فاضل ایرانی ترجمه کردند و نوشته‌ی چندین نفر از نویسندگان دانشمند غیر ایرانی‌ست، به نام «اثبات وجود خدا» ـ کتاب خوبی است، بد نیست مراجعه کنید ـ چند نفر از دانشمندان علوم تجربیِ امروز می‌گویند با پیشرفت دانش، با رفتنِ در کُنهِ مخلوفات و موجودات و کشف قانون‌های منظم، ما می‌فهمیم که جهان را پدید آورنده‌ای‌ست. از بس می‌بینیم نظم وجود دارد، از بس انتظام و انضباط در کار عالم هست، می‌فهمیم که جهان را آفریدگاری هست و آفریننده‌ای. خب، پس همه‌ی موجودات عالم، بندگان او، پدید آوردگان او، همه تحت اختیار او و در قبضه‌ی قدرت اویند و انسان هم مثل بقیه‌ی موجودات دیگر.

 

 

کد خبر 931983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha