پایش دقیق جنگل های برای جلوگیری از حریق در فصل تابستان ضروری است

نجفی با اشاره به اهمیت پایش جنگل های استان، گفت: پایش دقیق جنگل های برای جلوگیری از حریق در فصل تابستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « شیرزاد نجفی» امروز(6 خرداد) در جلسه پیشگیری از حریق استان لرستان، اظهار داشت: عدم پایش درست جنگل های موجب حریق می‌شود که باید برای حفظ جنگل و مراتع این مشکل برطرف شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: سرعت عمل  وحضور به موقع نیروها در اطفاء حریق ضروری است.

 

وی ادامه داد: مهمترین چالش اساسی در فصل حریق عدم پایش درست است که برای صیانت از جنگل ها و مراتع باید این ضعف برطرف شود.

 

نجفی افزود: با توجه به موقعیت حساس کنونی که احتمال حریق در عرصه های ملی قوت گرفته، سرعت عمل و حضور به موقع نیروها در اطفاء حریق بسیار حائز اهمیت است.

 

وی تاکید کرد: شناسایی نقاط ضعف، برنامه ریزی مدون، تجربه از نقاط ضعف گذشته، ساده نگرفتن حریق، نظارت بر عملکرد و استقرار دیده بان ها، داشتن اطلاعات درست، مدیریت صحیح، شناسایی عوامل  در پیشگیری از حریق موثر است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: روسای شهرستان ها باید با ناظران و فرمانده یگان حفاظت استان در راستای استقرار دیده بان در نقاط بحرانی هماهنگی های لازم را داشته و افراد آموزش دیده و آشنا با محل را در نقاط مستقر کنند.

 

نجفی استفاده از گشت موتوری، راه اندازی بیسیم ها و حفاظت از مناطق بنه خیز را ضروری عنوان کرد و گفت: مکان های جنگل کاری، نظارت بر پروژه های آبخیزداری، آبیاری مرتب نهال های کاشته شده در عرصه های جنگلی و نظارت بر دفاتر ثبت تخلفات، بایستی با جدیت در دستور کار همه روسای شهرستان ها قرار گیرد.

کد خبر 932400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha