فقه و احکام حلقه مفقوده دانشگاه ها است

آیت الله دژکام گفت: مسئله فقه و احکام نیز از مواردی است که حلقه مفقوده دانشگاه ها بوده و بیان مسائل احکام باید در کلاس های معارف دانشگاه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 7 خرداد) در دیدار با اساتید حوزه علمیه جهرم با گرامی‌داشت یاد علما و روحانیون این شهرستان، گفت: باید در مورد سیره و روش شخصیت های تاثیرگذار تاریخ تشیع دقت و سعی کنیم آنها را به عنوان اسوه و الگو دقیق تر بشناسیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه در میان مجتهدان و مراجع از حیث دامنه تاثیرگذاری، بهتر از «امام خمینی (ره)» نبوده است، افزود: دامنه تاثیر این شخصیت بزرگ در میان مردم از حیث مسائل مختلف بیشتر بوده و این تاثیرگذاری تنها به ایران محدود نبوده و دامنه آن جهانی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسلمانان برخی کشورها، ایران را تنها به نام «امام خمینی (ره)» می شناسند، بیان کرد: این توفیقی است که خداوند به این بزرگمرد عطا کرده و مسلما بزرگان دین کارهایی الهی کرده اند که این اثر در آنها به وجود آمده است.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه گاهی باید فکر کنیم که شخصیت علما چگونه بوده که میان مردم تاثیرگذاری ویژه داشته اند، اضافه کرد: این ویژگی و شاخصه ها را باید در خود تقویت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه قیامت اگر باور شود اثر می گذارد، تصریح کرد: ما باورمان نسبت به قیامت جلوه گر نبوده و باید ایمان و یقین به آخرت میان ما جلوه گر شود.

 

 نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر لزوم ترویج باورها در جامعه، تصریح کرد: مسئله فقه و احکام نیز از مواردی است که حلقه مفقوده دانشگاه ها بوده و بیان مسائل احکام باید در کلاس های معارف دانشگاه انجام شود.

 

کد خبر 932670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha