مجلس احزاب را بازوان سیاسی دولت در جهت حل مشکلات کشور بداند

آرین منش گفت: اگر مجلس یازدهم بتواند در جهت تقویت احزاب گامی بردارد و مدیریتی مستقل برای آنها ایجاد کند می تواند از این بازوان سیاسی استفاده مناسبی در جهت حل مشکلات کشور و همفکری بیشتر و بهره گیری از نخبگان داشته باشد.

«جواد آرین منش» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد شکل گیری مجلس یازدهم از یک طیف سیاسی و استفاده از ظرفیت های مختلف احزاب گفت: به طور کلی به نظر من احزاب در ایران متأسفانه هیچ گاه مورد حمایت واقع نشدند و ما هنوز در کشورمان حزب فراگیر قدرتمند تاثیرگذار نداریم؛ بنابراین در آستانه انتخابات جناح های سیاسی مجبور می شوند که با هم کنار بیایند و احزاب کوچک یک جبهه را تشکیل دهند و وارد صحنه انتخابات شوند.

 

این نماینده ادوار مجلس افزود: جریانی که امروز وارد مجلس شده است، جریان اصولگرای نزدیک به نهادهای انقلابی است؛ این جریان امروز جریان منتقد دولت است، جریانی که با شعارهای بلندی وارد مجلس شده و قاعدتا اگر نتواند گره ای از مشکلات مردم باز کند که با توجه به شرایط کشور بسیار بعید به نظر می رسد، مگر اینکه در عرصه سیاست خارجی تجدید نظری صورت گیرد تا موانع موجود مانند تحریم ها برطرف شود.

 

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یازدهم اگر نتواند کار اساسی انجام دهد، قاعدتا جریان اصولگرا مانند جریان اصلاح طلب که از سوی دولت امروز زیر سوال رفته است و جریان اصولگرای سنتی که پیروز انتخابات مجلس یازدهم شد، قاعدتا آسیب جدی ای می بیند.

 

وی گفت: اگر مجلس یازدهم بتواند در جهت تقویت احزاب گامی بردارد و مدیریتی مستقل برای آنها ایجاد کند، قاعدتا می تواند بخشی از باری را که بر دوش مجلس قرار دارد به عهده احزاب سیاسی بگذارد و از این بازوان سیاسی استفاده مناسبی را در جهت حل مشکلات کشور و همفکری بیشتر و بهره گیری از نخبگان داشته باشد./

کد خبر 932796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha