نصب موشک‌های پاتریوت آمریکا در میادین گازی سوریه

نظامیان آمریکایی در پایگاه خود در استان دیر الزور این سامانه های موشکی را مستقر کرده اند. آمریکایی ها ادعا می کنند این سامانه ها برای مبارزه با داعش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گزارش شده است که ائتلاف نیروهای خارجی به رهبری آمریکا در سوریه سه موشک پاتریوت در میادین گازی این کشور نصب کرده است. آمریکایی ها ادعا می کنند این سامانه ها برای مبارزه با داعش است.

 

منابع خبری محلی در گفتگو با العالم گفته است نظامیان آمریکایی در پایگاه خود در استان دیر الزور این سامانه های موشکی را مستقر کرده اند. این پایگاه نزدیک به میدان گازی 20 کیلومتری استان واقع شده است.

 

این منابع افزودند که نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در حال کار برای نصب موشک ها در مناطق دیگر استان هستند. در حمله افراد ناشناس به کاروان نظامیان آمریکایی سه سرباز آمریکایی زخمی شد.

 

از اواخر سال گذشته نیروهای آمریکایی به جای خروج از سوریه در مناطق نفتی و گازی این کشور مستقر شده اند. پنتاگون پیش از این گفته بود این نیروها برای جلوگیری از حملات احتمالی داعش در این مناطق حضور دارند ولی دولت سوریه آمریکا را به دزدی نفت این کشور متهم کرده است.

 

حضور نیروهای آمریکایی در شرق سوریه باعث اعتراض ساکنان محلی شده است. بارها روستاییان شمال سوریه مانع حرکت کاروان های نظامی آمریکا در این مناطق شده اند.

کد خبر 933418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha