پروپاگاندای سعودی، چهره اسلام و مسئله فلسطین را تخریب می‌کند

پایگاه انگلیسی«میدل ایست» در گزارشی به نقش تبلیغات رسانه ای عربستان در تخریب چهره اسلام و مسئله فلسطین اشاره و اعلام کرد: عربستان تبلیغات رسانه ای را برای بهبود چهره خود و تخریب چهره رقبایش در عرصه منطقه ای و بین المللی به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پایگاه انگلیسی «میدل ایست» گزارشی را از «احمد راشد سعید» تحلیلگر سیاسی عربستان و کارشناس رسانه و ارتباطات درباره نقش تبلیغات رسانه ای عربستان «پروپاگاندا» در تخریب اسلام و مسئله فلسطین منتشر کرد.

 

احمد راشد سعید در گزارش خود آورده است: شبکه خبری 24 عربستان در گزارش جدیدی مدعی شده است که جماعت الاخوان المسلمین از جدایی طلبان جنوبی در عدن یمن پشتیبانی می کند، این ادعا درحالی است که مشخص است که این جدایی طلبان از حمایت امارات برخوردارند و ضد الاخوان هستند.

 

در این گزارش آمده است: در فلسطین، جنبش حماس به عنوان یک سازمان تروریستی در رسانه های سعودی نشان داده شده است. این جنبش را متهم شده است که ساکنان غزه را برای اجرای کار خود گروگان می گیرد.

 

سعید در این گزارش آورده است: این دو روش که رسانه های سعودی دنبال می کنند، تبلیغات احمقانه و پوچ است. به طوری که دولت سعودی کمپین گسترده ای را برای بهبود چهره خود و کنترل بر بیان سیاست های داخلی و خارجی اش به راه انداخته است. این کمپین ریاکارانه ناشی از تمایل به تحریف واقعیت، کنترل بر آن و تلاش برای حمایت از منافع سعودی است.

 

در این گزارش آمده است که چیزی به نام آزادی بیان در عربستان وجود ندارد، به طوری که کنترل شدید در اینترنت به همراه سانسور دقیق کتاب ها، روزنامه ها، مجله ها، فیلم ها، تلویزیون و شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

 

سعید در این گزارش آورده است: هرنوع انتقاد از دولت به عنوان یک گناه است که بی ثباتی و خطر به همراه دارد. سرکوب شدید صداهای مستقل ادامه دارد حتی اگر نظرات و دیدگاه های خود را به طور مبهم و بدون اشاره روشن نسبت به مقامات سعودی بیان کنند.

 

این تحلیلگر عربستانی اعلام کرد: عربستان از بین 180 کشور رتبه 170 را در شاخص آزادی مطبوعات جهان در سال 2020 میلادی اشغال کرده است. در این جو سرکوب و خفقان، رسانه های حرفه ای با تبلیغات به رژیم سعودی کمک می کنند تا نگاه جهان را نسبت به آن بهبود بخشند و رقبای آن را در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی تخریب کنند.

 

تاکتیک های تبلیغاتی عربستان بین تحریف و دروغ های آشکار، شیطنت و فراخواندن افراد و قربانی کردن دیگران در نوسان است.

 

عربستان با حمایت ارتش سایبری خود کمپینی را در توئیتر با هدف کاهش مشروعیت در مسئله فلسطین با شعارهایی مانند «فلسطین، مسئله من نیست» به راه انداخته است.

 

این نویسنده در پایان گزارش خود آورده است که جنگ عربستان در منطقه خاورمیانه وضعیت را نارحت کننده وغم انگیز کرده است.

کد خبر 933440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha