اگر دست‌مان در دست امام زمان(عج) نباشد، فریب شیطان را می‌خوریم/ بر ذکر «یا صبور یا شکور» مداومت کنید

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه انسان برای جاودانگی خلق شده است و روح انسان مرگ ندارد، گفت: اگر دست ما در دست امام زمان(عج) نباشد از شیطان فریب می‌خوریم؛ امام زمان(عج) دنیا و آخرت را برای شما طلب می‌کند و خداوند دعای او را رد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «حیدری کاشانی» شامگاه جمعه، ۹ خرداد در مسجد جامع غدیربه صورت مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: آیه ۲۰۰ سوره آل عمران «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ واتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ‏به آیات‌المهدی مشهور است.

 

وی افزود: تمام قرآن انسان را به سوی نبوت، امامت و ولایت دعوت می‌کند، دعوت امام هم به سوی قرآن است و این دو هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند. امامت بدون قرآن امامت نیست، قرآن بدون امامت هم قرآن نیست.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیه آخر سوره آل عمران فلاح و رستگاری انسان را در چهار عامل «ایمان، صبر، تقوا و رابطه با امام» معرفی کرده است، تاکید کرد: درباره «رابطوا» تاویل آیه این است که با امامان معصوم و امام منتظَر رابطه برقرار کرده آن را حفظ، مرزبانی، تقویت و حراست کنید باشد که به رستگاری هر دو جهان برسید.

 

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه انسان برای جاودانگی خلق شده است و روح انسان مرگ ندارد، اظهار کرد: بهشت برین یعنی بهشت ائمه معصومین(ع) بالاترین درجه بهشت است، برای رسیدن به این مرتبه از بهشت باید در معیت و اطاعت امام معصوم باشیم.

 

وی با بیان اینکه رابطه با امام حی و حاضر انسان را به تمام سعادت‌ها و دنیوی و اخروی می‌رساند، ابراز کرد:‌ تعبیر «النعیم»، نعمت امامت، ولایت و مهدویت  است، کسانی که در دنیا برای اعمال نیک با تبعیت از امام اهل سبقت بودند به بهشت ولایت و امامت می رسند.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: در این آیه از قرآن کریم خداوند فرموده است که اهل صبر باشید، ذکر همه امامان(ع) و پیامبران یا صبور و شکور بوده است؛ قرآن در آخرت برای کسانی آغوش باز می‌کند که اهل صبر و شکر بودند؛ همواره این اسم الهی «یا صبور یا شکور» را تکرار کنید که اثرات مثبت آن را ببینید.

 

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی افزود: شیطان انسان را فریب می‌دهد که از هر طریقی به هوی و هوس خود برسد در حالی که قرآن انسان به صبوری در سختی‌ها و شکر و سپاس در فراوانی‌ها دعوت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه صبر در مقابل معصیت در درجه اول اهمیت قرار دارد، صبر بر اطاعت الهی در درجه دوم و صبر بر مصایب و ناگواری در درجه سوم است، ابراز کرد: تمام ادیان آسمانی قبول دارند که حضرت خضر نبی عمر طولانی تا قیامت دارند امام رضا(ع) فرمودند: ایشان انیس و مونس تنهایی‌های امام زمان(عج) هستند، این مقام و جایگاه حضرت خضر در اثر صبر بر دوری از معصیت به دست ایشان رسیده است.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر دست ما در دست امام زمان(عج) نباشد از شیطان فریب می‌خوریم؛ امام زمان(عج) دنیا و آخرت را برای شما طلب می‌کند و خداوند دعای او را رد نمی‌کند پس از خدا بخواهید هر روزی از عمر گذشت فاصله شما از شیطان بیشتر شود، مهاجر از معصیت باشید، از مطلق ناپاکی‌ها مهاجرت کنید از شوق گناه و ذوق گناه دور شوید.

 

کد خبر 933507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha